Skoterbilder

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Jo jag är nöjd med den. + smidig följer med bra, fint snötätt packutrymme med lastöglor så man kan förankra lasten bra. - varför inte räcke på hela ovansidan av locket. Insidan av boxen är sprutad med något strävt mtrl så prylar inte ska glida. Detta är poröst om något kommer åt att gnugga lite. Tung att baxa in i garage osv. Dyr. Vet att gångjärnen och lister blivit ändrade sedan tidiga modeller

Många har klagat på ett den studsar som bara den. Min gör inte det den fjädrar tillbaka i guppen distinkt men har kört bakom och tittat det kommer mjukt trots allt. Vet någon BRP människa ifall det gjorts förändringar på denna kälke's fjädring.
 
Last edited:

rickee7

Välkänd medlem
26 sept 2009
127
1
18
Skellefteå
Det är inte bara en leksak :unsure:!




Lite byggmaterial utkört till diverse projekt. Och bjuder även på en bild då jag passade på och mätte snödjupet.

 

rickee7

Välkänd medlem
26 sept 2009
127
1
18
Skellefteå
Det där summerar mitt år med sks med jag riktigt nöjd. Testat lek i puder, lättare dragning och finturer på Betonghård snö (givetvis med rivare) och varken den eller jag har klagat. För mig så är den inköpt som en lekmaskin som även skulle klarar det andra och då känns soppaförbrukningen inte så illa.

Men det är klart, ska man köpa en maskin för lång körning/många mil finns det betydligt bättre motorer. Men körningen man trånar efter så upplever jag inte att den förbrukar något mer än andra alternativ.
 

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
Ny Vikingen ? Vad tycker du om maskin ?
Jo, det är VK540V. Jag tycker om den. Tycker att den är lätthanterlig. Slidsen fick jag byta nästan på en gång till en värre sort, plus att jag satte dit ett par extra boggiehjul. När man ändå har valt fläktkylt, så vill man slippa att bry sig om vilket före det är.
Har gjort en del inställningar i boggien och så för att den skall passa mig bättre.
Mattan är den största tummen upp från årsmodellen innan. Riktigt bra grepp i den och vill absolut inte byta till något annat.
Lådan som är med på bilden är jag också väldigt nöjd med.
Finns mycket att säga om den, men körställningen är bättre, bättre bränsleekonomi och en riktigt bra matta. Så kan man väl summera skillnaden från tidigare modeller litet snabbt.
 
Reactions: MrBörtnan

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Kul att du är nöjd m maskin !

En fantastisk vintersäsong börjar sjunga på sista versen. Skotrarna har gått ca 350 mil i vinter och jag måste säga att XRS är min melodi. Färdas snabbt bekvämt och bränslesnålt, helt enkelt suveräna maskiner.

När jag kollar igenom foto mtrl från vintern så fastnar jag nästan alltid för Januari & Februari bilder. Tycker mycket om ljuset ! När man är ute då så är det ofta kallt men det så lätt att skydda sig mot torr fin kyla.

Det blir ett par turer till men som alltid vemodigt att ställa undan skotrarna.



 
Last edited:
Reactions: trixa

MiQuel

Aktiv medlem
29 jun 2017
85
24
8
Malung
Sv: Väntar som vanligt på att säsongen skall dra igång.. får hoppas på en snörik vint

Nu är det inte långt kvar :D