Variatorkit srx viper

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Ja de ska passa, köpte då ett heel clicker V-kit till min xtc 700 och de passade då till viper helt orginal, med pipor eller vrål trimmad, srx,sxr,mountain max, phazer fx,vector och nån till 4-taktare.

Så ska nog passa från en srx till en viper. Rätt mig om jag är helt ute och cyklar heh ;)
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Rent fysiskt så passar kiten!

Men tror ej du kommer bli nöjd med resultatet då det skiljer 20 hästar skotrarna imellan..
Så länge det inte är ett "universal" kit, som tex heavy hitters osv. Men fjädern som styr inslagsvarvet,
där jag tror du kommer finna den största skillnaden kiten imellan!
 

venture_ama

Aktiv medlem
7 apr 2008
60
0
6
Jokkmokk
Förspänningen på sekundären gör en enorm skillnad prova dig fram det finns mycket att få där.:beer:
Dom där universal kitten är inte mycket att ha ,går att få ut mer med yamahas egna vikter om du provar fram en med rätt kurva "stigning" och provar fram rätt vikt på den ,mycket jobb men ger mycket mer.
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
En fråga till igen. Har fått tag i ett billigt variatorkit märke ching chong långkalsong till SXR700. Visst borde det inte bli så illa med det till Vipern?
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
En fråga till igen. Har fått tag i ett billigt variatorkit märke ching chong långkalsong till SXR700. Visst borde det inte bli så illa med det till Vipern?
Har sett elaka bilder på primärer som kört med kit vars vikter inte riktigt håller.

Se till att ha en stadigt variatorskydd då du provar.:afraid:

Sedan är det bra rejäl skillnad på SXR och Viper när det gäller effektkurva så något vidare optimalt kit är det inte.
 

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
På min förra skoter (MM 700 -00) hade jag ett v-kit. Jag frågade samma sak om att v-kit från en viper passa. Men ÅF sa att jag inte borde köpa det eftersom det är gjort till en annan skoter som har annan pretanda så du kommer inte bli nöjd med det.

Mvh