Larvband --> Fyrhjuling

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
Nån som testat att sätta larvbandtillsats på fyrhjuling?
Skulle vara kul att höra lite snack kring det, framkomlighet stabilitet etc.... Ser onekligen ut som ATV'n skulle bli en riktigt bra snögåare med fyra lavfötter :rock::D



Blir mycket matta i backen:


 

Blommen_

Välkänd medlem
21 jun 2008
142
0
16
Malung
de funkar hur bra som helst,men vet inte om de är värt att lägga ut 30-40 000 på det.men man kan ju åka året runt med dessa band=)
 

et_340

Välkänd medlem
5 jan 2006
124
0
16
34
de är ganska tungstyrt men man tar sig fram väldigt bra, men de var inte så mycket snö när jag körde.
 

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
Kollade just priset, och typ 30-40 tusen för ett set är jäkligt mycket pengar, det får man ju en fin skoter för.
Skulle vara kul att testa i riktigt lös och djup snö i alla fall, det ser ju ut som att man får ett lågt marktryck.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
testade att köra med en ny a-c 400 (tror jag det var) med larvband, gick segt som fan att styra men tog sig bra i snön. förvånad faktiskt
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Jag blev inte imponerad, men jag har lagt upp en filmsnutt som visar hur pass långsamt det går trots att jag hade gasen i botten.
http://www.youtube.com/watch?v=q3zIaXv6jRw

Som bruksfordon är det nog helt suveränt, men som leksak är det nog tveksamt..

Angående försöket att tala finska, så skratta bara bort det! ;)
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
betydligt billigare är ju att lära sig köra med extremt lite luft typ som på jeepar på Islänska glaciärer.
funkar nästan lika,kanske mittemellan däck och band.
 

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
betydligt billigare är ju att lära sig köra med extremt lite luft typ som på jeepar på Islänska glaciärer.
funkar nästan lika,kanske mittemellan däck och band.

Nackdelen är att däckena kränger av fälgen med jämna mellanrum.

En polare till mig gjorde som så att han delade en skoter matta i mitten och kortade denna sen släppte han ut luft ur däckena vålda på mattorna runt däckena och pumpade däckena.. blev fina paddlar då. sen blev det skoter skidor fram och den gick då bra som jag fatta det. Ska se om jag kan få tag på nå bilder.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Jag har provkört en liknande skapelse, och upplevde att man blev jäkligt trött i armarna, tungstyrd och ryck/kast i styret hela tiden. Det var iofs på barmark med grus, gräs och sand.

Cool grej, och säkert den grymmaste dragare man kan ha till älgar, timmer osv. Men nej, tack. Inget för mig.