Vad görs på första servicen?

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Min M1000 har snart pinnat på i 25mil så den ska in på första servicen. Men vad gör dom på den servicen? Bara nya oljor och lite smörjning eller görs det nått med programvaran och sånt också?
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Beror helt på vars du bor, i stan gör dom absolut INGET när du lämnar in på service, dom böt inte ens kedjehus oljan i polarns skoter den var smockfull med spån/vatten ändå fick han punga ut 4k för att få den där förbaskade stämpeln, då var det bara dra hem den och serva sj.

Enda jag vet dom gjorde var att programmera om EFI sysstemet till något snålare det var under 50mila servicen.
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Skulle aldrig lämna in på service så länge det inte är en bulletin som kommit upp om att någon del ska bytas på maskinen.

Förlorar hellre 5k när jag säljer på att köparen gnäller på att det inte är stämplat än att lägga ut bra mycket mer på de där servicarna man kan göra hemma på gården för en bråkdel av summan.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Skulle aldrig lämna in på service så länge det inte är en bulletin som kommit upp om att någon del ska bytas på maskinen.

Förlorar hellre 5k när jag säljer på att köparen gnäller på att det inte är stämplat än att lägga ut bra mycket mer på de där servicarna man kan göra hemma på gården för en bråkdel av summan.
Men då förlorar du ju den på Arctic Cat så viktiga garantin.
 

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
va och hämtade min cf 800 -09 från 25mil service nu idag och fick betala 750 kr
 
Last edited: