Aktiv karibo

Swiff

Medlem
22 feb 2015
10
0
1
Ja, varken jag eller farsan är ju något elgeni, men vi har kört steg för steg tester och inget har hjälpt ännu, just nu så håller vi på att byta kondensator och ev. brytare, brytaren verkar det inte vara något fel på, men har en övers nu i alla fal. Elschema för 86an vore fint, om du kan ta kort erller scanna in, eller om du har på datorn. Tack på förhand
 

Harry87

Välkänd medlem
4 jan 2013
208
3
18
Norrbotten
Jag vet tyvärr inte hur man får upp nån bild här, jag använder just nu en iPad.
Och jag har ingen bild på datorn heller. Å man är inte direkt datatekniker heller. Haha.
Är det nåt särskilt du behöver veta? Eller har du problem med hela skoterns elsystem...
 

Swiff

Medlem
22 feb 2015
10
0
1
Jag ska ta en bild där det kan vara ett problem. Jag kan ladda upp den på postimg.org eller skicka den till din mailadress. Tack för visat intresse!
 

Harry87

Välkänd medlem
4 jan 2013
208
3
18
Norrbotten
Kul å kunna hjälpa till. Alltid roligt när det gäller Karibo sen...
Du kan ju skicka bild till mig, via mailen. Kanske funkar bättre. Gör som du vill.
Så ska jag försöka hjälpa dig så gott det går...
 

Swiff

Medlem
22 feb 2015
10
0
1
Skickade dig ett PM genom det här forumet så kolal din profil inbox Harry. Vi bytte kondensator och kollade brytaren. Tyvär fortfarande ingen gnista, skalade om kabel i tändhatten en gång, bytte tändstift igen, tändspole bytt. hm ja. Känns som att det är något dumfel någonstans men vi har ju inget elschema så man är ju lite blind.
 

KariboBorgen

Medlem
26 jan 2013
20
0
1
ånge
Första uppstarten för i år med Aktivs prototyp karibo med 377 spinner som en katt, gjort sedan sist är bytt alla popnit i chassit bytt lite fjädrar matta och drivhjul då dom förra kuggade över!