nytro mtx styrhöjare

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jag e tänkt att byta från en renegade 800 -06 som bara *****s och skär och käkar rem till en nytro mtx 08a.. men styrhöjaren ser ut att sticka nästan in i magen? går de köpa nån kloss och sätta dit så man kan vinkla upp den? gärna bilder!!
 

jokle

Medlem
4 sept 2008
30
0
1
Boliden
Tror 08an nytro mtx hade fast platta längst upp på styrstången så det går inte att sätta en pivotadapter...lösning? Köp en styrstång från korta nytron. Är inte helt säker på om detta stämmer men det är värt att kolla upp innan köp av adapter.
 

Rodge

Välkänd medlem
27 jun 2007
324
1
16
Boliden
klart det går sätta en adapter, kolla bilden på adapterkitet här så förstår du! http://www.knracing.se/oem.htm#pmstyrhojare

Men, varför en del valt att istället byta till styrstången från en kort nytro är att med adaptern där kommer ju styret rätt långt bakåt, du får mer framflyttad körställning med den andra styrstången och en vanlig höjare direkt på!
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ok jag tror jag förstår tack för svaren och lösningar!! det måste va ett helvete att byta styrstång och dyrt!?
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
styrstången är inte svår att byta utan väldigt enkel. Det är från en RTX man ska ta styrstången ifrån.
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ja jag hoppas de e lite klös i nytron!! provade en rtx bara 1 km men den känns rätt bra! men måste ha lång.. nån som provat mtx:n? hur e dem i snön, leka, acc, variatorer?
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Jag har en Nytro Mtx -08 som jag har kört ca 540mil med nu Jag tycker att det är bra klös i den men visst man kan ju alltid önska sig mer :p
Jag har en kompis som har en summit 800 -02 och jag var ute och körde med båda igår och jag tycker att nytron är mkt rappare från ca 0-50km/h men sen är de rätt lika.

Jag tycker den går väldigt bra att leka med i lössnön på led så blir det ju som alltid med mountain maskiner att fjädringen är lite för mjuk om det är lite sämre led.

Jag har dragit pulka och så brukar jag även dra sladd med min och det fungerar den bra till. Jag har kört alla 540mil på samma rem så remmar är verkligen inget den äter, kollade remmen senast igår kväll och det är knappt att man kan se att den är använd. :D

Jag hade otur med boggin det var en bult som släpte så då gick boggin i bitar så jag har fått en ny på garantin och sen så ska jag få nya spindlar i framvagnen ngt som byts på alla nytro's på garantin som jag förståt det.

Den går tillräckligt fort för mig, har kört 150- 155km/h men det går säkert att köra fortare om man nu gillar fart.

Variatorn har en lite märkligt ljud försig men det är helt normalt på Nytron.

Backen kan vara lite svår att få i ibland men kör man bara ett par cm fram så brukar den hoppa i sen när man gör ett nytt försök att lägga i den.
Den är oxå lite svår att krypköra med tycker jag, iaf i farter under 5 km/h
den tar från 1,5L/mil - 2,4 L/mil när jag kör.

Motorn startar bra även om det är 25 - 30 minus grader.