VES pro xr 800 bild finns....

simpab

Välkänd medlem
5 nov 2007
350
0
16
Luleå
Hejsan det är så att jag har märkt att jag har alu ves...:evil::mad:
Måste jag byta dom? vad händer om jag inte gör det m.m?
OCH, kan jag köra med dom den här säsongen om jag rengör dom osv?

Vad kostar nya?

Hära har ni en bild då jag just tog ut dom, inte så fräsha.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-P1010085.JPG

MVH/Simon
 
R

Robin

Rostfri kostar 1050kr/st inkl packningar och fjäder.
Dock sägs det väl att ÅF ska byta ut det kostnadsfritt, bara gå fråga.
 

kajala

Välkänd medlem
30 dec 2008
132
0
6
luleå
du bör byta ut dom snarast!!! materialet blir utmattad och dom går av, och dom åker in i cylinder/kolv, (och då blir det dyrt) när jag hade min proxr 800 så gick
båda av samma vecka, vid ca200 körda mil, kolla samtidigt dina motorkuddar...
jag fick byta 3 st på samma antal mil. motorkudden närmast primärvariatorn är
den mest utsatta, du kollar det genom att lyfta i primärvariatorn! och om motorn
rör sig det minsta lilla, så är "kudden" av eller på väg att göra det..
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Byt direkt!! Innan dom ramlar ner i cylindern för då kostar det pengar! Detta hände tyvärr mig på min Edge 800 -03a. Inte roligt, inte billigt.
 

simpab

Välkänd medlem
5 nov 2007
350
0
16
Luleå
Jag var till ÅF idag och dom sa att man inte behövde byta. Och dom sa att dom inte kunde fara in i cylindern, dom sa om det skulle pajja så far det ut ur avgaserna? Och dom har aldrig varit med om något sådant. :S Såå jag vet inte om jag ska byta eller inte, för 2200kr kändes inte kul..
Vad tycker ni?:)
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Jag var till ÅF idag och dom sa att man inte behövde byta. Och dom sa att dom inte kunde fara in i cylindern, dom sa om det skulle pajja så far det ut ur avgaserna? Och dom har aldrig varit med om något sådant. :S Såå jag vet inte om jag ska byta eller inte, för 2200kr kändes inte kul..
Vad tycker ni?:)

Skitsnack! Vad less man blir på återförsäljare som "aldrig hört talas om det". Försök hitta service bulletin på det och skriv ut det och kör det uppi näsan på dumskallen som påstod det. Det är många som har råkat ut för det. Sen kostar dom runt 1600, inte 2200. Konstigt nog har inte alla ÅF samma priser, skiljer flera hundra beroende på vem jag går till.
 

simpab

Välkänd medlem
5 nov 2007
350
0
16
Luleå
Skitsnack! Vad less man blir på återförsäljare som "aldrig hört talas om det". Försök hitta service bulletin på det och skriv ut det och kör det uppi näsan på dumskallen som påstod det. Det är många som har råkat ut för det. Sen kostar dom runt 1600, inte 2200. Konstigt nog har inte alla ÅF samma priser, skiljer flera hundra beroende på vem jag går till.

Haha okej, går dom inte att beställa från någon sida eller liknande?
 

simpab

Välkänd medlem
5 nov 2007
350
0
16
Luleå
Finns det ingen svensk billig sida man kan köpa ifrån?
Eller någon billig ÅF i norrbotten.
 
R

Robin

Haha vilken ÅF.. Okunnig eller Ignorant det är frågan.

Säger som Pitabroed, leta upp service bulletin, ta med dig dina Alu giljotiner och kräv att få dem utbytta.
 
R

Robin

1050kr/st (inkl packningar, fjäder osv) betalade jag hos Piteå Motorslip när jag köpte maskinen min.