Bilder på ERA krockade/skadade skotrar

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Här kan man lägga upp sina skotrar som blivit krockad/skadad på något vis, inte smågrejjer som t.ex. bromshandtag som är av.

Själv har jag råkat mosa min citation framtill då jag "burkade" o ramlade av o den åkte rätt in i en stolpe, var flera år sen så jag har ingen bild

Upp med era bilder nu !:hello:
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Min SXViper -02. Mattan gick sönder på älven då jag prova maxa den.

Tunnel,kylare,matta,dyna,stänka + plåten den hänger i och baklyset gick sönder. Detta hände i februari 2008 nångång.



Lägger även in bilder på mina "fina" kolvar från föra skotern, Zr 900 -03. Detta hände i början av april.



Sen så hände detta i förgår. 24 Januari 2009.


Krökt A-arm. Fick ha ganska snett styre för att skotern skulle fara framåt.
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Det här är den sämsta tråden nånsin!
Jag blir så nojjig av sånna här bilder :bawling:
Hade kunnat bidragit till tråden om jag hade tagit kort när ProXen varmnöp. Men jag tog inga av ren princip :p
 

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
Det här är den sämsta tråden nånsin!
Jag blir så nojjig av sånna här bilder :bawling:
Hade kunnat bidragit till tråden om jag hade tagit kort när ProXen varmnöp. Men jag tog inga av ren princip :p
Hehe. Bättre å låtsas att man aldri har kört sönder. :)
 

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
lämmnade in skotern i början av januari förra vintern då den skar, och eftersom att dom aldrig har bråttom på fritidscenter i sundsvall så fick jag tillbax den i januari I ÅR.
dagen efter jag fick tillbax den ett år senare lyckas man hitta på ett träd :(

fick nya delar till den nu i helgen från fritidscenter.
beställde 2 saker, inget passa...






 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Lägg in lite mer nu, borde ju vara ett 50tal iaf här som har crashat sina skotrar ?:hmmmm::laugh:
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun


Min Ski-Doo Alpine som jag köpte av min klasskompis, krockats med ett träd och rev till och med upp buken, hela huven förstördes i krocken, så skotern ställdes undan någon gång under mitten av 80-talet.



Min Grizzly i det skick vi köpte den i, förra ägaren krockade med ett träd efter att ha lyckats klättra upp för en älvdal, jag också har klantat mig, körde in i en stubbe som lurade under snön på myren, det gick väll ca 50-55 km/h och man flög en bra bit trots den farten, bågen vart lite krökt men ingen större skada skedd på skotern men att det gjorde så in i h-vete att få styret i magen, skadade nedersta revbensraden när jag flög över styret.



Växellådan hade gått i lås vintern 2010, när pappa skulle bogsera hem sin fastkörda Mx Formula, men det vart så att Grizzlyn själv fick bli bogserad hem... 2 veckor senare gick kolven sönder på fläktsidan och den andra var på god väg, har dock inga bilder på min egen dator.
Sen så körde pappa sönder boggin på vänster sida, men har inga bilder på denna händelsen heller i min egen dator.
 

oskarbaik

Välkänd medlem
4 jul 2010
752
0
16
Luleå

va ute och burka ett bra tag och sedan då man kör ut på vägen hände detta -,-'
tur att de allafall inte hände 1 minut tidigare
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
samma sak hände mig då jag var och körde, dock mitt i en burkning. tur att man hann släppa styret så inte alla kablar och skit inte slets sönder. var lite jobbigt att köra hem sen då man inte kunde styra nå och inte hade nå tillgång till släp

 

oskarbaik

Välkänd medlem
4 jul 2010
752
0
16
Luleå
exakt samma ställe gick din av ser jag. ja jag hade då turen att just då sitta ner då de inträffade så inget annat gick sönder som tur var.