Sådär, då var motorn stulen! (IGEN) Rotax 800 -05 (r-evo)

Status
Stängd för vidare inlägg.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
visst var det din mxz som stod uppstäld på norrbottensbildemontering i storsund?
en -02as x 800 utan motor var det.stod precis när man kommer in genom dörren till receptionen.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
I Sverige gäller fri bevisning. Dvs att om du kommer till rättsalen med ett kameraklipp så fälls tjuven för det. Sen om du har begått ett brott för att filma är en annan sak och då blir du dömd för det istället.
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
det är så sjukt..
om man får tag på boven och ger lite stryk så är det man själv som kanske får lida för det.

ett alternativ där är att om man går en "ordningsvakt" utbildning så är det en fördel för dig om du får tag på boven ( : för är det på allmän plats så har du rätt att ingripa och är det hemma så har du rätt att ingripa..
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
det är så sjukt..
om man får tag på boven och ger lite stryk så är det man själv som kanske får lida för det.

ett alternativ där är att om man går en "ordningsvakt" utbildning så är det en fördel för dig om du får tag på boven ( : för är det på allmän plats så har du rätt att ingripa och är det hemma så har du rätt att ingripa..
En ordningsvaktsutbildning är bra att ha om man vill jobba som ordningsvakt.
Den hjälper inte dig hemma eller på allmän plats alls.... (Om du inte jobbar förstås)

Alla har rätt att gripa någon som gjort sig skyldig till ett brott som kan leda till fängelse. Våldet du använder för att/när du griper får inte vara uppenbart oskäligt.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Det kallas för envarsgripande.
Om du envarsgriper någon så måste du misstänka att han begått ett brott som minst ger 2mån fängelse.
 

pettan86

Välkänd medlem
27 okt 2007
106
0
6
Luleå
Nu är det klart med försäkringsbolaget, det blir min andra skotern dom löser in... Tur iallafall att man har ett bra bolag, kan varmt rekomendera piteortens försäkringsbolag till er som kan teckna försäkring hos dom.
Men det blir nog ingen skoter för mig detta år, känns ju rätt lönlöst att förse dessa idioter med nya demonteringsobjekt...
 

neiphlim

Aktiv medlem
11 jan 2006
56
0
1
GAGNEF
Min spontana tanke är ju att iom att det har hänt för dig 2 år i rad så måste det ju vara nån som är ganska bra bekant med dig lr nån granne som sitter å spanar...

Det är aldrig roligt att läsa om sånt här...
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Skulle man få tag i dessa personer medans dem är i full fart med att stjäla skulle iaf inte jag bry mej om efterföljderna,,Ett baseball trä skulle nog vara ett lämpligt verktyg för att se till att dem inte kommer tillbaks!!
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Det kallas för envarsgripande.
Om du envarsgriper någon så måste du misstänka att han begått ett brott som minst ger 2mån fängelse.
Det börjar vara typ 2 månader sedan men ....

Envarsgripande har INGET krav på hur länge straffet kan ge.

Bara det är fängelse i straffskalan.

Detta är i stort alla brott utom många av trafikbrotten osv..
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Det börjar vara typ 2 månader sedan men ....

Envarsgripande har INGET krav på hur länge straffet kan ge.

Bara det är fängelse i straffskalan.

Detta är i stort alla brott utom många av trafikbrotten osv..
Du har såklart rätt.
Kollade aldrig upp det innan utan jag skrev bara utifrån vad jag kom ihåg.
Nu kollade jag däremot och visst har du rätt.
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
gör ett larm i garage som går till en liten högtalare i ditt sovrum så när nån går in i garaget som inte vet om de så tjuter i så du vaknar och fattar att nån är där som inte ska de.
de där me signal horn lät förjävligt kul, fatta att se deras min när de går igång :p
 
E

eMe181

Lider med dig , nu över till vad jag skulle göra , om jag fick se dem , ta och knyta fastdom i en lyckstolpe och ta en katt som behöver pissa och pissa dom i ansiktet :eviltongue:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.