Sådär, då var motorn stulen! (IGEN) Rotax 800 -05 (r-evo)

Status
Stängd för vidare inlägg.

pettan86

Välkänd medlem
27 okt 2007
106
0
6
Luleå
Natten till idag (natten mot måndag den 23 februari) har följande inträffat:

Nån ***** tattare har varit o plockat ur motorn "med tillbehör" på min lynx rave 800 -05.
Skotern stod i ett garage på björkskatan...
Samma sak hände mig förra året med min gamla skoter, finns en annan tråd om det.
Tror ni man är nå less?

Så om någon får höra nåt eller om ni vet av nån som säljer en rotax 800 så pm:a mig eller ring polisen på 114 14. Ni vet hur det funkar...
 
B

Biosteel

men e du seriös pojk. jag läste din förra tråd oxå. lider verkligen med dig och ska hålla öronen o ögonen öppna.
 

esspeji

Välkänd medlem
27 dec 2007
242
0
16
Luleå, Sweden, Sweden
Fy fan va surt.
Du får hålla utkik i natt om dom kommer tillbax som dom gjorde förra gången. Men dom kanske inte har glömt nåt denna gång. ***** idioter det finns.
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Alltså de måste ju vara samma ***** äckel igen... gud förbannat!

Om jag får skojja till de i de onda så har dom lämnat kvar pipan och variatorn? Isf kan du vara säker dom kommer tillbaka igen, sitt å vänta med hagelbössan :)

/F
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
jösses.. du måste verkligen ha en ovän som vet vad du har för maskin..

minns att du pratade om kamera systemet, du skulle väl lägga dit en sån? det borde du nästan ha.
hur gick det med din förra motor då, åkte dom dit?
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
man borde rigga nått system med rörelsesensor som startar en filmkamera eller nått inuti och utanför garaget så man ser både reg. nummer på eventuella fordon och ansiktena.

Läste din förra tråd också, lider verkligen med dig.
Hoppas det ordnar sig :/
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
man borde rigga nått system med rörelsesensor som startar en filmkamera eller nått inuti och utanför garaget så man ser både reg. nummer på eventuella fordon och ansiktena.

Läste din förra tråd också, lider verkligen med dig.
Hoppas det ordnar sig :/

Inte ens lite lagligt
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Inte ens lite lagligt
men är det lagligt att sno en annans motor?
om dom får så får ju vi också? eller?

känns som att enda sättet är att investera en kamera..
DU vet vem som är boven även om det inte räcker för polisen då.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
I garaget är det väl lagligt?

I garaget är jag osäker, uppfattade det som han menade utanför garaget också och där är det ruggigt svårt att få tillstånd att filma

Vet inte riktigt hur dom räknar tex mataffärer för jag så i tidningen för någon dag sedan att det var nog svårt att få tillstånd att filma där
 
B

Biosteel

I garaget är jag osäker, uppfattade det som han menade utanför garaget också och där är det ruggigt svårt att få tillstånd att filma

Vet inte riktigt hur dom räknar tex mataffärer för jag så i tidningen för någon dag sedan att det var nog svårt att få tillstånd att filma där

när det handlar om att skydda sin skoter specc i det här fallet då han har blivit av med motorn 2 ggr:eek: så skulle jag då iaf sätta upp en kamera utan att bry mig om lagen för den ha då inte utövats till skoterägarnas fördel vid stöld iaf.:(
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Inte för att en kamera gör någon nytta.
Du kan knappast komma med en film i rätten som är filmad på ett otillåtet sätt och tro att allt ska gå din väg.
 
B

Biosteel

Inte för att en kamera gör någon nytta.
Du kan knappast komma med en film i rätten som är filmad på ett otillåtet sätt och tro att allt ska gå din väg.

vem har sagt att man ska till rätten. jag tänkte mer på att man kanske kan se vem det är och förhoppningsvis kunna öka chanserna att iaf få tillbaka motorn.:hmmmm2:
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Inte för att en kamera gör någon nytta.
Du kan knappast komma med en film i rätten som är filmad på ett otillåtet sätt och tro att allt ska gå din väg.
Man _KAN_ ju ta saken i egna händer. Inget som jag gör dock utan överlåter det till pojkarna i blå(Som att dom bryr sig ändå)
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Fan va surt...
Filmar du nån i garaget så kan man alltid tipsa om ett namn eller med en bild till polisen, hmmm man vet ju inte riktigt var man fick bilden ifrån... Sen kanske polisen har någon att hänga ögonen på tills det bli läga att ingripa/gripa skithögarna.


Sitter det en skylt om att allt filmas kanske man inte bryter sig in, har polisen säkrat spår på platsen?

Efterlyst kanske kan göra ett repotage hemma hos dig.

Detta hittade jag hos Polisen.
http://www.polisen.se/inter/nodeid=36014&pageversion=1.jsp
 

pettan86

Välkänd medlem
27 okt 2007
106
0
6
Luleå
Polisen var o kollade i garaget igår, men det är tydligen svårt att säkra spår typ fingeravtryck lr dylikt i den miljön med all olja och glykol m.m.
Så det är inte så mkt dom kan göra även om dom skulle vilja.
Bästa skulle vara om man kom på dom på bar gärning...

Det där med kamera har jag funderat på men det blir svårt då vi inte har någon direktström i garaget, man får ställa tiden det ska vara ström i uttaget via nätet eller på telefon (lulebo).
Dessutom ska garaget rivas till våren så vi blir uppsagda from sista mars...
Lika bra det kanske...

Nä, nu blir det ingen mer skoter för min del förräns jag flyttar från luleå.
Har haft inbrott och blivit bestulen på så ***** mkt sen jag flyttade hit.
Nu är det bara att hoppas allt löser sig med bolaget osv.
 

pettan86

Välkänd medlem
27 okt 2007
106
0
6
Luleå
Alltså de måste ju vara samma ***** äckel igen... gud förbannat!

Om jag får skojja till de i de onda så har dom lämnat kvar pipan och variatorn? Isf kan du vara säker dom kommer tillbaka igen, sitt å vänta med hagelbössan :)

/F
Den här gången var allt borta när jag upptäckte det...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.