Detta kallar jag trasigt

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Efter en lite smäll ifrån motorn + en massa rassel skruvar man av toppen för att inspektera... vad ser man?? jo detta :rock:




Till min förvåning finns det ingen kolv längre :eek:..... det är spårlöst försvunnen... endast kolvbulten :eek: kvar, sen ser jag den underbara cylindern som jag tar lös... den va riktigt fin må jag säga =)



Tar lös motorn och hittar detta i botten blocket :bootyshake:




jaja nog om mig hur har eran dag varit??? :D :rock: :beer:
 
B

Biosteel

"Är det inte en yamaha i såfall hämta mer verktyg" haha ditt citat stämmer inte så bra är det en yamaha så hämta mer verktyg ska de vara haha ... nej skämt åsido hur ha du gjort för att få den sådär ?
 

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Kan trösta dig med att du inte är ensam, nästan samma sak hände mig i onsdags, fast jag hittade iaf kolven. Men, nån ska alltid vara värst. Trist som fan.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
då kan jag trösta dig med att samma sak har hänt på min vector....;)



men idag har det varit en hyffsad dag.
varit ute med flickvännen en sväng å kört skoter.
dock har intercoolern lossnat 3 ggr idag:hmmmm:
men nu tror jag den sitter


edit:du har ingen bild på vevstaken
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
"Är det inte en yamaha i såfall hämta mer verktyg" haha ditt citat stämmer inte så bra är det en yamaha så hämta mer verktyg ska de vara haha ... nej skämt åsido hur ha du gjort för att få den sådär ?
jag min dumsnåla fan renovera juh motorn för ca 15mil sen men satt inte i originalkolvar så kolven har spruckit på pto sidan i ca 8500rpm sen så ser ni juh resultatet. man kan väl vara efterklok nu o säga FÖRFAN ANVÄND ORIGINAL DELAR :rock: :beer:
nåja bara nya tag o renovera den igen antar jag =P
tur man tycker det e kul att skruva.. iof det finns gränser =P
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
hehe titta du kan trolla bort kolvar också =)

sånt händer... var iaf ett redigt ras, ta vara på det. : p
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Hmm det där såg inte så roligt ut. Men du ska vara "stålt" över en sak..det är inte alla som kan trolla bort kolvar så där ;)
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Va har du beställt för dekaler? :D

Föressten, värsta motorhaveriet jag har sett!
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Haha o fy fan... :)

Inte värst i år, har haft en kund inne med där magnapullen sprängdes, vilket resulterade i att blocket klövs på mitten mellan mitten o PTO cylllen :confused:

Sen kan jag väl glädjas med att min OEM pto kolv höll 10mil innan den spika :eek:

Men som sagt, ska de rasa ska de rasa. Tråkigt med vanlig puttskärning:beer:
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Lite mera "underhållning" :D






Den gråa färgen är vatten och olja men hur fan då?? måste blivit medans han åt upp kolven =P

o här är en före detta vforce full i aliminiumspån o lite annat smått o gott =P

 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Vad äre för V-force? 1? :p

Sen hur i H'vete fick du ut motorn med primären? eller är den eftermonterad för svänghjulet? :rolleyes:
Stämmer alldeles riktigt... jo jag satt på primären lite lätt bara medans jag höll på att pilla......
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Har veven gått varm på tvåan nångång? Ser ju lite knepigt ut där på ena halvan
Ser så ut... men den va sådär när jag renovera motorn i höstas, men lagret är tipptopp så det måsta va nåt gammalt som hänt före min tid...