Hjälp! Behöver snabb info om scooter.

Ravesmurf

Medlem
7 mar 2009
6
0
1
Hufvudstaden
Vad tycker ni om en Yamaha XLV540 -82 ?
Är det "bra skit" eller borde man ha något annat? vad är värdet på en sådan? vad går sönder? jag är komplett newbie på det här så jag behöver verkligen hjälp av ER proffs!!!:ciao:


måste man köra en scooter ofta för att den ska hållas vid liv eller räcker det med ett par ggr om året? Tacksam för snabba svar, skriv gärna alla former av funderingar och åsikter då det är lite brådis, måste bestämma illa kvickt vad jag ska ha.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Välkommen till forumet och du är förmodligen den enda skåningen här :) Ja det är en bra nybörjarskoter. Väldigt driftsäker som inte behöver så mycket service! Räcker att den rastas några ggr per år. By the way, har ni mycket snö där nere?
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
skoter=körs på vintern
scooter=körs av ungdomar utan koll( oftast på sommaren )..Puch eller Zundapp ska man köra : )
 

jocke_91

Välkänd medlem
12 feb 2008
499
0
16
Nyland
om den blir ståendes för mycket så kan ju oringar och gummi packningar sprickar och torka ut. men kör man lite då och så händer inte sånt
 
B

Biosteel

om den blir ståendes för mycket så kan ju oringar och gummi packningar sprickar och torka ut. men kör man lite då och så händer inte sånt

men sånt byter man ju samtidigt med kolvbyten byten av oljor osv.:eviltongue: några servicar då och då :p
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
men sånt byter man ju samtidigt med kolvbyten byten av oljor osv.:eviltongue: några servicar då och då :p
Nu var det ju dock så att han frågade om en Yamaha...
Vad betyder ordet service egentligen? Kan du förklara? :aetsch:
Sen kanske den där 540 motorn är den mest pålitliga som gjorts. Skotern är som dom andra säger en bra nybörjarskoter och utan skruvning. Skulle det vara så att det sker något haveri så är den extremt lättskruvad.