Finns det några seriösa internethandlare?

dif

Medlem
21 maj 2006
28
0
1
Vem kan man vända sig till om man vill handla Articdelar på internet till hyffsade priser?

Jag mailade Bengans motor med en order på lite prylar, det tog två veckor utan svar sedan tröttnade jag och mailade att de kan behålla sina grejer.

Försökte sedan med Motorhuset i Östersund som har både Jofrabs och Duells sortiment på sin hemsida. Efter att ha skickat ett par mail fram och tillbaka där jag bad om råd vilka dämpare jag ska ha till min Wildcat så tyckte de väl att jag var besvärlig och skriver att de bara säljer delar till Skidoo och Polaris. Jag svarar och undrar om de verkligen inte kan ta hem delar som finns i de kataloger som de har lagt upp på sin hemsida, efter det har jag inte hört av dem igen.

Så, finns det några internethandlare som faktiskt är intresserade av att sälja eller är alla lika pantade? Ska jag lägga 5000 kr på delar så blir jag gärna bra bemött av handlaren...
Bor i Stockholm så det kryllar inte direkt av skoterfirmor där man kan knalla in och handla.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Varför handla just över internet?
Att du har en konversationslog för bevisning i ev. tvist? Billigare? Taskiga arbetstider som förhindrar dig att ringa under öppettider?

Spara dig själv omaket med internethandel och ring upp vilken remonerad AC-ÅF som helst och be dem fixa det du vill ha - de har oftast både Garage24 (fd. Jofrab) och Duells i sitt sortiment. Du får dessutom svar på ev. frågor på direkten.
De skickar lika väl med Posten och Bussgods som internethandlarna gör.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Försökte sedan med Motorhuset i Östersund som har både Jofrabs och Duells sortiment på sin hemsida. Efter att ha skickat ett par mail fram och tillbaka där jag bad om råd vilka dämpare jag ska ha till min Wildcat så tyckte de väl att jag var besvärlig och skriver att de bara säljer delar till Skidoo och Polaris. Jag svarar och undrar om de verkligen inte kan ta hem delar som finns i de kataloger som de har lagt upp på sin hemsida, efter det har jag inte hört av dem igen.
.
Att dom skriver så är väll bara klokt då dom inte säljer arctic och kan därför inte ge dig de råd som du verkar behöva.
Prova att ringa en handlare istället, då får du svar direkt och får ganska snabbt en uppfattning av hur dom är att göra med.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
RIIIIING! Det finns inget värre än att sitta å maila fram och åter.... Ring till Bengan istället och beställ. Mail är ren skit.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Bengan kan vara lite svår att nå på telen men om du skickar ett mail med din fråga samt skriver in namn, adress och telenummer och skriver att du vill att han ringer upp så brukar han ringa upp samma dag eller dan efter.

Så länge ja kör Arctic Cat så kommer då jag handla av Bengan. Även om det är 80-100mil dit och ca 2km till ÅF.