kedjehus mxz -01 600

N

N_w

kan ngn lägga upp en bild på kedjehuset och hur man sträcker kedjan!/MVH Jonatan
 
Last edited:

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Du har en skruv på sidan av kedjehuset, samt en mutter på den som fungerar som låsning. Du kan få ta bort slutburken för att komma åt den. När du sträcker kedjan ska du dra allt vad du kan FÖR HAND och sen släppa lite, typ 1/4 varv. Och dra fast lås muttern igen.
 
N

N_w

Du har en skruv på sidan av kedjehuset, samt en mutter på den som fungerar som låsning. Du kan få ta bort slutburken för att komma åt den. När du sträcker kedjan ska du dra allt vad du kan FÖR HAND och sen släppa lite, typ 1/4 varv. Och dra fast lås muttern igen.

asså måste då ska jag inte måsta tömma den på olja om jag förstår rätt?
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
finns ju ingen mutter som srx killen pratar om?:)
Jag såg det, skit BRP har gjort det mer omständigt än det behövs, haha :D Nä men skämt åsido men alla andra märken har då som jag sa. Men det är väl samma princip på rotax kedjehus bara att dom skippat muttern med något annat, för det måste ju finnas något som låser fast skruven.
 

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
34
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
http://media.photobucket.com/image/mxz chaincase/dgrauch/DSC04278.jpg

Kolla på bilden där. Dom har ju en speciell konstruktion. Jag gillade inte det där. Ni ser ju vad som hänt också. :p
Bulten till nedre drevet har gått av. Det brukar hända när man drar åt den för hårt. Och nog finns det ju fler tillverkare än bombardier som skruvar fast dreven...

När jag spänner kedjan drar jag åt allt jag orkar för hand, släpper ett varv och drar åt ett halvt varv. (Jag avslutar alltid med att dra åt)
 
N

N_w

Bulten till nedre drevet har gått av. Det brukar hända när man drar åt den för hårt. Och nog finns det ju fler tillverkare än bombardier som skruvar fast dreven...

När jag spänner kedjan drar jag åt allt jag orkar för hand, släpper ett varv och drar åt ett halvt varv. (Jag avslutar alltid med att dra åt)

okej!:p