Nytro turbo MTX

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Hittade ett par nya till riktigt rätt pris, men dom finns att beställa över disk hos yamaha. Tror dom ligger runt 13k.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Vilket bolag har du anlitat för frakten av tunneln? Och vad kostade det?
Jag vet faktiskt inte vilket bolag, men det är nog inte det billigaste därför jag ska få tunneln fort. (båt tar ju en evighet) Och ibland är dom ju inte så snabba inne i usa heller. Jag köper i stort sett allt av NTC här i arvidsjaur. Jag slipper krångel och jag får delarna. Visst kunde kanske sparat en liten slant i slutändan om jag importat allt själv, men med tanke på att allt funkar så sjukt bra så är det inte värt det. Men det är ju upp till var och en att bedömma själv. Har ju dock upplevt att saker kommer bort och saker som är fraktskadade, då förlorar man riktigt mycket om dom man beställer av varit "snälla" och skrivit ner värdet....
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tänkte bara uppdatera lite vad som händer, eller inte händer just nu.. :p Har faktiskt inte gjort något med min maskin på ett tag nu. Har hafft fullt upp med att skruva i andras projekt. Men det är ju nästan lika kul det med! Men nu i helgen ska jag ta mig i kragen och göra ett ryck. Iaf få upp några nya bilder.. ;)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tack än en gång! Det värmer ska in veta!
Alla ni som besöker får gärna skriva vad ni tycker och gärna ge mig mer vilda ideér.:) Kan ju bara bli bättre;)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tack så mycket.. :) Hehe.. joo.. så här när jag inte hunnit med så mycket så kan jag ju visa skillnaden mellan en japansk järnklump och en amerikansk alubit.. Satt och kollade mina byggbilder och hittade den här.


Viss skillnad... :)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Så nu är trailtanken demonterad och skickas imorgon till sin nya ägare. :) Fick vad jag ville ha för den, och så har jag annat på G nu med den nya tunneln som kommer. Den är utklippt och ska bockas imorgon. Åker sen på pulverlack och montering. Är förhoppningsvis klar innan nästa helg. Huven dyker dock nog upp nu i veckan, så då får man göra kul saker! ;) Och så måste man väl beställa det nya dynöverdraget och tankplasten. Så den börjar se ut något för världen! Bjussar på en bild, för att visa hur en hyffsad laguppställning ser ut..

Hehe.. :) Var en riktigt trevlig tur!
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Blir att köra originaltank igen. Jag har flyttat mitt styre så mycket att jag inte fick någon vidare passform på plasterna. Fick inte ens dit tankplasten.. Men fick dit den om jag flyttade tillbak styrstången till standardläge. Så den fick åka. Blir nog att bygga/köpa nån sorts dunkhållare istället. Beställde nya dynöverdraget idag. Och ny tankplast. Och så borde huven trilla ner vilken dag som hellst.. :p Livet leker!
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Nu är det bara en vecka kvar till damion mässan i älvsbyn! Be there!! Kom och prata (och kanske parta) med mig den 28:e! Kommer ställa ut monstret, åtrkommer med mer info sen.