Nytro turbo MTX

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Fan, ni vill jag oxå ha en turbo :D får skaffa mig en M1200 med turbo;) Tydligen ska nån amerikanska firma ha kört en hel vinter med ca. 360hp med en sån å kolvarna bedömde dom skulle kunna gå en vinter till!
En sån vore nått de ;)

Fast en Apex -06 162'' men turbo är oxå en dröm :p
Då får man betala lika mycket i bensin per säsong som skotern kostar i inköp !:laugh:

Saftigt projekt ! ;)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jo det skulle va ballt.. :) Kan säga så här, mer mos, mer strul. Och om det då är värt det i slutändan?? :) Jag kan bara säga JAAA!! :p Men man vill ju iaf ta sig hem efter varje tur, men mer tryck i karusellen skulle vara kul.. Har nu mailat till Van amburg om en tunnel. Hoppas på svar innan helgen. Om nu inte frakten blir en förmögenhet så kommer det nog att läggas en order. :) Och då blir det nog inte mer tryck... för då är spargrisen mer än tom... :(
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
NylandeR Bränslet ökar inte så mycket med överladdning. Beror kanske dock på hur mycket man tar ut, för du kan ju prova hålla stummt lika länge med min maskin som med din.. :) Det går helt enkelt inte, jag slår i varvstoppen på ca 3sec. och då går det med nuvarande drevning 163km/h. dock i teorin så ökar ju bränslet mycket, men man kan ju inte plåga motorn på samma sätt. Så då får man inte igenom samma mängd bränsle. Tex. vi var ute ett helt gäng med maskiner, bla 4st nytro varav 3 mtx. Och då vi tankade låg en på 2.2, en på 2.3 och jag på 2.4. För där dom hållit stumt föör att ta sig så låg jag ju bara på 1/3gas. Som max i vinter fick jag igenom 2.9liter milen, men då var inte skidorna i marken många ggr.. ;)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Ha ha! Cr... inte rc... Hahaha!! det blev lite tokigt! Jo jag har kollat på dom med. men jag har som fassnat på VA tunneln...
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Jo det skulle va ballt.. :) Kan säga så här, mer mos, mer strul. Och om det då är värt det i slutändan?? :) Jag kan bara säga JAAA!! :p Men man vill ju iaf ta sig hem efter varje tur, men mer tryck i karusellen skulle vara kul.. Har nu mailat till Van amburg om en tunnel. Hoppas på svar innan helgen. Om nu inte frakten blir en förmögenhet så kommer det nog att läggas en order. :) Och då blir det nog inte mer tryck... för då är spargrisen mer än tom... :(
Okej, men var mest bara för lite skojj!:beer:
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Dom bygger bara tunnlarna på "custom order". Den där tunneln är bara en demo. Går att få i vilka färger man vill. Har dock fått tag i en kille som nog ska hjälpa mig med att bygga en helt egen tunnel. Ev lite VA kopia.. :p
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Okej :) Kommer blir grymt med en unik tunnel :D Men hur mkt tar han inte för att bygga en sån då? borde det ine bli billigare att köpa en från ett företag som håller på med sånt då man vet att de blir brea och till ett ngolunda pris?
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Okej :) Kommer blir grymt med en unik tunnel :D Men hur mkt tar han inte för att bygga en sån då? borde det ine bli billigare att köpa en från ett företag som håller på med sånt då man vet att de blir brea och till ett ngolunda pris?
Skotertoken:
Vet inte om de är samma snubbe som hjälpte mig med ritningarna.
Men kan de möjligvis vara TT från TY4 som gett dig lite tips? :rolleyes:

Iaf. kan jag luska fram VA kopior för c:a 6k kr.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Nej.. det är inte någon som tipsat mig. :) Utan den här killen råkar bara ha tillgång och kunskap om maskiner jag kan tänkas behöva använda.. Och tro mig.. min design kommer hålla.. ;) Men det är inte bestämt än, kan även bli en VA tunnel.. har lite beslutsångest..

PS. här har ni en riktigt bra sida med länksamling och lite annat matnyttigt
http://www.skotersidan.se DS.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Nu har dom svarat från VA. Dom har inte hittat någon bra frakt än, men dom letar. Så just nu lutar det nog åt eget bygge.