Nytro turbo MTX

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Svar ja, dom är alldeles för långa. Ska se om jag hittar nån som kan tänkas korta av dom till rätt peng, för jag gillar dom i övrigt..
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Skidtrycket blev hiskiligt högt, men jag fick till det hyffsat tack vare timbersled boggin. Men hyffsat duger inte här... :p Det ska vara perfekt!
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Svar ja, dom är alldeles för långa. Ska se om jag hittar nån som kan tänkas korta av dom till rätt peng, för jag gillar dom i övrigt..
Det går inte att sänka dämpar fästet ute vid skidan så du kan använda foxarna?
Dom kanske blir lite väl utsatta med tanke på vad du skall ha monstret till :beer:

Om du hade denna i butiken vad skulle det stå på prislappen då?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Kostar nog inte allt för farligt att korta ner dom befintliga floatdämparna beroende på hur mycket du behöver korta ner dom, eller så säljer du dom och köper ett par med rätt längd.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Det går inte att sänka dämpar fästet ute vid skidan så du kan använda foxarna?
Dom kanske blir lite väl utsatta med tanke på vad du skall ha monstret till :beer:

Om du hade denna i butiken vad skulle det stå på prislappen då?
Nja, får se hur jag gör. blir nog att chimsa ner dom till rätt längd.

På prislappen skulle det nog stå.. "Ring för pris" :)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Idag så gjorde jag hålet börsen ännu djupare... La en order på lite bra att ha saker.. Men få se när det blir skickat bara..

Men skidorna har kommit! Ser riktigt fina ut! Så nu saknas snön för ett test.. ;)

Tack allihopa! Får se hur jag gör med bågen, den fyller ju en bra funktion i skogen....
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jag tycker inte heller att bågen är så tokig, bättre än original iaf. Visst hade den kunnat vara snyggare men den dagen du prickar ett träd (om du gör det) så tackar du nog den?
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
jo bågen är som robustare än stock, och styr undan ganska bra faktiskt.

Och i morgon kväll ska jag fixa bilder på frankensteins monster.. :) börjar se ut så iaf... men det kommer bli fint senare när jag fått fixa och trixa lite.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Är det bara jag som ser röda kryss isf bilder?
Kan ju iofs ha att göra med att jag sitter på jobbet och deras porrfilter brukar ersätta fina bilder med just röda kryss....och vad jag kan läsa av texten är väl det mesta att klassa som porr i den här tråden? :)
 

TNytro

Medlem
17 sept 2009
12
0
1
Porrigt, hihi!:hello:

Man blir ju lite avunds. själv har man knappt kommit igång än.
Keep up the good work and see you at yamamodfest late october. :bootyshake:

wizards, wizards............... :laugh:
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Idag har man hunnit med lite iaf... Bytte till originaldämparna, och passade då på att ge lite fotobevis..


Och i samma veva bytte jag till Powderhound skidorna..


Ibland är det som skönt att ha tillgång till en riktig verkstad!!

Passade på att fixa bilder på ventilationen jag tagit upp.. Dock inte i sitt färdiga skede riktigt ännu. Ska meshklä dem med.


Och så en helbild efter dagens jobb, Måste ta mig i kragen och tvätta upp den med inför vintern... :p Men det är ju så tråkigt!!! :p


Får se om jag fixar på imorgon med lite. Ska göra lite på min relocator tänkte jag. Men familjen kanske vill hinna se mig med... :p
 

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
Ja jäklar... tycker styret ser så fullkladdat ut med grejer, men annars är det så himla fint!!