Nytro turbo MTX

jolpa

Välkänd medlem
24 jan 2010
720
3
16
sundsvall/NJURUNDA
Träffade nya ägaren på nytron igår, kom in på min verkstad. Han hade ett fånigt flin och pratade om att han var sjukt nöjd med skotern, och att efter att kört trimmad skrotax 1000sdi var det goode skönt att slippa byta variatorrem hela tiden. Jag förstår honom, det är en riktigt fin maskin han köpt!
Så sant så :D
fast håller mig till rotax en så länge :)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Så ja! Då har man varit ute och gasat 2011 polaris. Fan vad dom gick fint! Dom har lyckats med denna motor, som det känns iaf. Bra med pulver för att vara en std, mycket trevligare att köra än dom gamla. Och så har jag nu bestämt vad det blir för maskin. Det kommer bli en Assault 155". Trivdes otroligt bra på den! Lättkörd med bra dämpare och otroligt trygg på skrå. Till och med i det knepiga före som är nu. Så då blev det bestämt!
 

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
Så ja! Då har man varit ute och gasat 2011 polaris. Fan vad dom gick fint! Dom har lyckats med denna motor, som det känns iaf. Bra med pulver för att vara en std, mycket trevligare att köra än dom gamla. Och så har jag nu bestämt vad det blir för maskin. Det kommer bli en Assault 155". Trivdes otroligt bra på den! Lättkörd med bra dämpare och otroligt trygg på skrå. Till och med i det knepiga före som är nu. Så då blev det bestämt!
jo ag var där med sjukt impad av assaulten vi hade ju en längre tur medans ni andra var på lunch hihi så det var inte mer att göra en att skrivapå då man kom hem till umeå :D
 

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
härligt jo jag tror det blir en rolig säsong 2011 :) man kan inte annat än bara vänta ihjäl sig haha
 

jasajude

Välkänd medlem
19 okt 2008
228
1
16
pite
var i ajaur å prova idag. men tusan va den gick dåligt assult 155" men dom på polaris sa att den var inställd för högre höjd(?)
den klippte tändningen när man kom upp i maxvarv då och då. men tusan va den gick när den inte gjorde så.

lyckatill me "pulkdragarn"!

sorry för offtopic.
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
var i ajaur å prova idag. men tusan va den gick dåligt assult 155" men dom på polaris sa att den var inställd för högre höjd(?)
den klippte tändningen när man kom upp i maxvarv då och då. men tusan va den gick när den inte gjorde så.

lyckatill me "pulkdragarn"!

sorry för offtopic.
Tyvärr är de ju rätt heta på att suga i sig rejält med soppa. Kanske en skitsak för de flesta, men för mig är det viktigt med lång aktionsradie. Vill kunna åka på 20 mila turer med massor av lek ändå och 800:an drar ju ända uppemot 6 liter/mil vid lek och det har jag aldrig ens hört talas om någon utan stressfläkt som kommer upp i. Dock verkar maskinen i sig helt underbar måste man instämma i. Som bonus så ser den grymt fräck ut också!

//Rob
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag är nöjd om jag har 10 mil radie, och det hade jag med lätthet på min förra Dragon 800. Och på nytron denna vinter så var jag nöjd som f-n om jag tog mig 6 mil.... Men då var det ingen transport alls på hela vintern, utan släpvagn dit man skulle leka. Men nog fick jag upp den i 4,8liter denna vinter. Och Draken var jag aldrig över det men aldrig under 2.8. Men det är inte så noga! Det som räknas är ju KPK (Kul Per Krona)!

Men jag håller med dig om att det är trevligt med stor aktionsradie, för nog hände det nån gång under denna vinter att man var tvungen att styra hemmåt fast man inte var "klar". :)
 

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
kan inte annat än hålla med KPK som gäller men det går ja alltid ha med sig en skvätt extra så man tar sig till macken iaf
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag kan medela att Insane är hos doktor André på NTC efter ett missöde. Så nu är det stor genomgång och tydligen montering av mer roliga delar i motorn...
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Okej då.. :p Jag har just gått och blivit ÅF för silber turbos, så det kommer med STÖRSTA sannolikhet hitta ner en avgaskarusell i polarisen... Har fått klart så kitten kommer "låghöjds" anpassade. Nu får det bli vinter igen!!
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Fan va skoj!! Förstår att du längtar till vintern :)

Blev det en Assault eller?