Nytro turbo MTX

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tja!
Kan ju posta upp mitt projekt, dock bättre sent än aldrig va??
utgångsobjekt nytro mtx -09 ur kartong.
Stora turbokittet
timbersled boggie.
162" extreme matta
Float runt om
Billet och billet..
Egen mod på tunnel
Special bulkhead/ subframe
mm mm
Går under namnet "insane" :p
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur


Tänkte bara visa att min maskin faktiskt går att köra.... ;)



Har dock hunnit bygga om tunneln några ggr till sen dessa bilder togs. Ska börja bygga snart igen.. Bilder kommer
 

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
972
0
16
31
Arjeplog
Vad ska göras med den då? Bara bygga om tunneln eller? Skulle ju vara coolt om du kunde få med "Insane" i lackningen någonstans t ex :)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Så här ser tunneln ut nu..

Är det så här du menar Trices? :)


Nja.. är just nu mest sugen på en VanAmburg boondock tunnel.... :p
Annars vet jag inte vad mer man ska hitta på.. men det brukar bli en del saker om jag säger så...:)
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Timbersled framvagn kan du ju alltig sätta på den. BOSS-dynan som finns till dom verkar vara populär att montera när man kollar på amerikanska forumen. Finns ju även nån styrstångs modifikation som många verkar göra med dom..

Grymt bygge :D
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jo.. jag har redan styrstång från rtx SE. Men jag ska modda om det lite efter eget huvud snart. Ska även försöka bygga mig en ny huv i mesh. ta bort kylaren ovan motorn, montera tunnelkylare mm mm..
Ser inte vitsen med en Boss dyna på nytron, kan ju inte spara så mycket vikt att den blir värd pengarna.. Jag har även på g en annan framvagn till den, med metriska mått, barkbustern använder ju tum på alla leder... :( Önskelistan är superlång, men jag får se vad plånboken säger, och tiden framför allt... :)
 

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
Åh, den var faktist riktigt fin! Ser väldigt ren och smidig ut :)
Tror inte huven du nämnde skulle sitta fel utseéndemässigt heller!

Tänk vad sugen man blir att kunna hålla på med sånt här! :D
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tack allihop! Det värmer att höra! :) Mailar just nu angående en ny tunnel, men får se om jag har råd.. Jo det finns film, men har inte tillgång till den just nu. Men ska försöka få tag i den..
Funderar på att ta bort plasten vid slutet av dynan och göra nån egen modell av alu där. Även att göra hålet i tunneln mindre, svarvar ju upp massor med snö där och blir till otrevlig is runt avgasrör och luftfilter....

Men det känns som det hägrar ett tunnelbyte snart.. speciellt när man varit och klämmt på denna...
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Fan, ni vill jag oxå ha en turbo :D får skaffa mig en M1200 med turbo;) Tydligen ska nån amerikanska firma ha kört en hel vinter med ca. 360hp med en sån å kolvarna bedömde dom skulle kunna gå en vinter till!
En sån vore nått de ;)

Fast en Apex -06 162'' men turbo är oxå en dröm :p