Mxz 700 mod med mycket pics updates

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Hej, Bestämde mig i sommras att göra om skotern lite då jag tyckte den gick fint plus att jag krockade med ett träd förra året så jag och min skoter har fått lära känna varandra jätte mycket nu!:hmmmm:
Är kanske lite sen med mitt projekt men är ju inte färdig än ( ett projekt blir ALDRIG färdig)
Ska försöka få ett Svart/gult tema på denna skoter!
Okej lite info om dendå på vad som är gjort om vad som ska göras! det som är understruket är de som är gjort!

* Flyttat fram styrstången 10cm
* Byggt en dyna
* Köpt 3" Fatbar höjare plus fatbarstyre
* Lynx cross huv

* dreva ner den 2 kugg plus ny kedja
* Alu-gasblock
* Montera nya slides

* Slp pp gula!
* Funderar på byta till en RCG boggie
* 38as matta
* Gå igenom motorn och kolla om slit delar behövs byta
* Rengöra motor utrymet så de ser ut som nytt
* Förstärka fotstegen ( KANSKE göra dom lite bredare också)
* Lacka t-armarna svarta!
* Lacka chassiet svart!
* funderar på att köpa Gul vinyl för att sätta på tunneln

Om de är nån som har några grejor till salu är de bara att skicka ett PM till mig så blir de nog affär ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Sv: Mxz 700 mod under konstruktion

Smått kikat på ett annat forum men är ju detta jag håller kär så upp med bilder på skotern! :) Även små detaljer som skiljer sig från original :)
ALLTID roligt med projekt :D
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Sv: Mxz 700 mod under konstruktion

jodå bilder kommer ;) ta de bara lungt ;) är inte hemma just nu men imorn då *****r! :D
tack för komentarerna :p desto mer roliga kommentarer desto mer glöd får man ju att fortsätta hålla på med maskinen ;)

Lite tips skulle inte skada heller ;) få lite andra tankebanor :D
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Sv: Mxz 700 mod under konstruktion

Som lovat! :D pics i mängder

DET SOM HÄNDE FÖRRA ÅRET!
Orginal skick!


Lynx huv som jag köpte! inga galler på bild utan dom höll på att bli lackade gula




V-froce 3 gummina sprack, köpte ett par orginal för en lite slant sen



Hade lite missflyt med ett träd just efter att jag hade fixat insugsgumina


lite av skadorna..




Lackade gallrena gula och de vart otroligt snyggt enligt mig
fattades lite att göra fortfarande efter krocken
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Sv: Mxz 700 mod under konstruktion

DET SOM HAR HÄNT I SOMMAR!!!

köpte ett ALU-gasblock


flyttade fram styrstången 10cm



köpte en 3" fatbarhöjare och fatbarstyre


Dynan jag byggde av cellplast och en gammal Trapperdyna som jag fick av en kompis


så här gjorde jag




ha börjat rengöra myrstacken




Och så den ser ut nu :D


¨

så nu har ni fått era bilder ;)
kommer snart en update ska bara ut och fota lite
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Sv: Mxz 700 mod under konstruktion

Börjat skruva isär motorn ska rengöra hela den så de ska se ut som ny :D , få se om jag byter kolvar, den gick utan problem hade jämt komp och allting sånt, dock så ska en packning bytas!





 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
Sv: Mxz 700 mod under konstruktion

såg bra ut:) men dynan såg lite halvdant gjord, ta och täck tanken med vanlig plast,strippa dynan,lägg den mot tanken och lägg byggskum emellan så du får samma form som tanken, förstår du? kan annars berätta lite mer nogrant :p men så bra ut annars:)
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Sv: Mxz 700 mod under konstruktion

Rikta styrstången så får du fram styret 2cm till.
Jo dock så ha förra ägaren gjort de där och jag förstår inte hur han i hela ***** friden kunde vinkla den bakåt och sedan svetsa..:stupid: och de är himla ordentligt gjort också, så om jag kapar av den och svetsar om den så skulle de nog inte bli lika bra då jag inte är tillräckligt bra på att svetsa, jag kan men har fortfarande mkt att lära, och litar inte på nån jag känner heller att göra de.. :rolleyes:så tänkte köra med den sådär och sedan om den går av så köper jag en ny/beggad!!!

såg bra ut:) men dynan såg lite halvdant gjord, ta och täck tanken med vanlig plast,strippa dynan,lägg den mot tanken och lägg byggskum emellan så du får samma form som tanken, förstår du? kan annars berätta lite mer nogrant :p men så bra ut annars:)
Jo jag förstår och jag hade tänkt göra de i början men är nöjd med den som de vart, är lite mer ute efter funktionen plus att den vart inte allt för dum tycker jag=) den får duga som den vart, är helt klart nöjd med den!! :D
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Sv: Mxz 700 mod under konstruktion

Kul projekt!

Det enda tips jag kan komma på nu är att jag tycker du ska låta kolvarna vara kvar om dom ser fina ut men byt kolvringar! Det skadar aldrig! =)

/F
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Sv: Mxz 700 mod under konstruktion

Kul projekt!

Det enda tips jag kan komma på nu är att jag tycker du ska låta kolvarna vara kvar om dom ser fina ut men byt kolvringar! Det skadar aldrig! =)

/F
Tackar! :D nä de är sant ska nog in på ESON och köpa nya packingar och sånt i veckan då är de väl lika bra att köpa ringarna med!

är de nån som har beställt från stenmarks? är dom snabba med att skicka ut varorna eller? har tänkt beställa nya SLP PP skidor!
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Sv: Mxz 700 mod under konstruktion

Tackar! :D nä de är sant ska nog in på ESON och köpa nya packingar och sånt i veckan då är de väl lika bra att köpa ringarna med!

är de nån som har beställt från stenmarks? är dom snabba med att skicka ut varorna eller? har tänkt beställa nya SLP PP skidor!
Jag har beställt en massa saker därifrån och det går alltid fort. Har det varit något fel eller att dom inte har hemma varan man vill ha så ringer dom upp en direkt, bra priser har dom också. Dom får mycket goda betyg av mig iaf!
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Sv: Mxz 700 mod under konstruktion

Jag har beställt en massa saker därifrån och det går alltid fort. Har det varit något fel eller att dom inte har hemma varan man vill ha så ringer dom upp en direkt, bra priser har dom också. Dom får mycket goda betyg av mig iaf!
bra då beställer jag nog skidorna efter att jag har hämtat grejorna från eson! perfekt! :D
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Sv: Mxz 700 mod under konstruktion

Haha. Vi beställde en skoter dress åt farsan från Stenmarks i januari nångång. Vi fick ingen orderbekräftelse eller nått och dom svara inte på våra mail vi skicka så vi trodde inte det skulle bli nån dress. Vi for till ÅF i stan och köpte kläder där.

Hmm, i slutet av mars fick jag ett sms från bussgods att jag hade nå grejer att hämta. Då kom dressen.
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Sv: Mxz 700 mod under konstruktion

Jag själv har också grymt bra erfarenhet av stenmarks..fick en hjälm som var pajj, ringde, dom skickade en ny... sedan var den av fel modell så då sa ajg de å då fick jag åter igen en ny.. fick även kompensation som heter duga så absolut, jag beställer alltid därifrån :D

/F
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Sv: Mxz 700 mod med mycket bild updates

okej men har beställt skidorna nu :D :rock: hoppas dom kommer i veckan!
ska in till eson imorn och köpa kolvringar, packning till vevhuset och en packning till kedjehuset och även en grej till en av avgasprotarna! även fixat tumvärmarna och hantagsvärmarna idag!

rengjort cylindrarna och motorutrymet idag! :D







Ingen speciel update men de är alltid nånting! :D
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Ser fint ut ;)

Men såhär säger jag ang dedär jag sa med ringar... kolla kolvarna grundligt.. är dom fina på sidorna? är dom fin på toppen? är dom lite skadade? "Lura" inte dig själv genom att intala dig dom är fina om dom egentligen är skadade... kolvarna är typ A och O i hur fint motorn mår..(cylindrarna också men dom såg fina ut)

Köp heldre kolvar om dom nu är skadade istället för nå annat... hoppas du förstår vad jag menar! :D

Ta gärna bilder på kolvarna så får vi se hur dom ser ut!

/F
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Okej, nae stog länge och funderande om jag skulle köpa nya kolvar men tycker faktist inte dom har några skador alls! har kollat dom noga och allting sånt!! men kan ta några bilder imorn så får du se ;)
dom har ju endå bara gått ca 150 mil!