Hej då Snowmobile!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Hallå,

Forum är tänkt att hjälpa folk (right?!).
Men efter detta så ledsna jag helt, jag fick en varning för jag skapade en tråd att jag behövde hjälp och hitta en lokal.

För vart vore inte det bättre än på ett forum där folk finns?

Aja, ska fatta mig kort. Kommer sluta använda detta forum helt nu.
Hade gött :ciao:

keihin skrev:
Yamaha_nisse skrev:
keihin skrev:
Hej Yamaha_nisse,

Du har fått en anmärkning om förseelse på Snöskoterforumet på www.snowmobile.se.

Anledning: Signature Rule Violation
-------
Allvarligt, visst har du varit här så pass att du vet att man inte får annonsera i forumet? :)
-------

Denna förseelse är värd 1 straffpoäng och kan resultera i begränsad behörighet tills den förfaller. Allvarliga förseelser förfaller aldrig.

Läs reglerna och följ dom framöver!

Med vänliga snöskoterhälsningar,
Snöskoterforumet på www.snowmobile.se

Så du påstår att jag länkar till en annons i min singnatur?
Rubriken är lite missvisande, jag borde ha förklarat bättre vad det gällde, men jag tror du vet. Du annonserade efter en lagerlokal i Allmänna forumet, vilket inte är tillåtet.
 
S

StoxResearch

Yamaha_nisse:
NEJ! Du tänker då inte försvinna! Du är en av de mest aktiva här på forumet ju.
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
känns som om du vill ha uppmärksamhet med en sån här tråd, men visst tråkigt om nån aktiv/ duktig vad jag kan förstå försvinner
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Det är ju bara en varning?

Precis.
Regler är till för att följas, dessutom.

Jag har en permanent varning för "förtal", vilket förvisso var förtal, men sant.
Det är i regel bara media som kommer undan med förtal, iom tryckfriheten.
För mig spelar den ingen roll, jag är fortfarande här.

Svälj det, gå vidare - jag skiter dock i vilket, vad du väljer att göra.
Denna tråd söker bara bekräftelse och skriker def. på sista versen.
 
S

StoxResearch

camata:
Lite OT-info som folk bör ta till sig. Som jag har förstått det så är förtal egentligen alltid olagligt, oavsett medium (rätta mig om jag har fel). Lagen är dock lätt att kringgå. Så länge man inte ger sken av att det är en absolut sanning/något som alla tror/tycker så är det inte förtal. Man kan tex skriva saker som "Jag tror att..." eller "Jag träffade en kille som sa att..." och liknande. Eller så kan man döpa om den/det man menar till något fiktivt som tex "Drakarna i Öster" (vad kan det vara månne?) eller använda citationstecken (tex "korruption"). Problem solved! På det sättet kan man skriva nästan vad man vill.

Sen är det ju ofta en gråzon. Jag ser alltid till att jazza omkring precis på linan, :)
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
camata:
Lite OT-info som folk bör ta till sig. Som jag har förstått det så är förtal egentligen alltid olagligt, oavsett medium (rätta mig om jag har fel). Lagen är dock lätt att kringgå. Så länge man inte ger sken av att det är en absolut sanning/något som alla tror/tycker så är det inte förtal. Man kan tex skriva saker som "Jag tror att..." eller "Jag träffade en kille som sa att..." och liknande. Eller så kan man döpa om den/det man menar till något fiktivt som tex "Drakarna i Öster" (vad kan det vara månne?) eller använda citationstecken (tex "korruption"). Problem solved! På det sättet kan man skriva nästan vad man vill.

Sen är det ju ofta en gråzon. Jag ser alltid till att jazza omkring precis på linan, :)
Hur man än vrider och vänder på det så är det ju forumägarna som står "ansvariga" för vad som skrivs och har således sina egna regler - oavsett lagstiftning.
I detta fall har de sagt nej till annonsering, vare sig det är båtförsäljning eller lokalsökande - simple as that!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Förstår inte riktigt anledningen, det är bara en varning för man har brytit mot en regel.
Däremot så tycker jag att det är på tiden att plocka bort censuren mot blocketlänkar, folk länkar ju lika mycket ändå och man blir bara förbannan när man måste ändra i adressen hela tiden!
 

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
tycker snowmobile ska öppna ett köpes/säljes underforum istället för dedär äckliga annonstorget som man inte orkar kolla.

skulle vara så mycke bättre
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
och snowperformance :rock:
word ! la ut en annons igår om att jag ville köpa handtagsskydd, och vipps redan fått tag på några, vorre bra o ha de här så man slipper nöta som en dåre på blocket, men de gör man ändå hahah
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Hallå,

Forum är tänkt att hjälpa folk (right?!).
Men efter detta så ledsna jag helt, jag fick en varning för jag skapade en tråd att jag behövde hjälp och hitta en lokal.

För vart vore inte det bättre än på ett forum där folk finns?

Aja, ska fatta mig kort. Kommer sluta använda detta forum helt nu.
Hade gött :ciao:
:ciao:
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
.. har inte 100% koll på snowrider, de har ett ganska kasst forum dvs. leverantören, de e kasst upplägg med bara 3 katrgorier istort.
Men de har friare tag på de med annonsering och vad jag sett är de inte översvämmade med reklam från företag smyger in sina annonser.. Jag tycker VERKLIGEN att snowmobile borde ha en ordentlig köp och sälj del. Jag vet inte vems ansvar de e, vem de e som styr och ställer, jag hoppas de e tidningen snowmobile som bestämmer, och de säger sig ju vilja representera oss läsare och lyssna till oss användare..

och jag kan inte förstå vem eller vilka av oss som inte vill ha en köp och säljdel?
nu vart detta fel tråd att snacka om i detta, denna tråden är ju Rasmus hejdå och hurevida han står för de eller inte får vi nog se.
Men jag tycker att snowmobile måste förändras, jag vet några bra trådar och personer på snowrider jag VERKLIGEN vill ha hit till snowmobile.. jag vte att de e omöjligt, jag tycker snowmobile är en kvalitativt bättre tidning, och har bättre struktur här på forumet.. men reglerna här är inte ok..

och du stoex ;-)
du genomför väll regelbrott iom varje post du skriver?
du länkar väll till stoxresearch?
som är ett någorlunda privat företag?
är de ok?
får du hänvisa till ditt företag där vi kan köpa dina tjänster?

jag tycker de ska vara ok, men innom vissa ramar..
jag skulle inte vilja se nilakälken eller TH draget komma och köra reklam överallt härinne (enda jag kom på just nu), men ja..
Snowmobile måste snäppa upp sig...
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
.. har inte 100% koll på snowrider, de har ett ganska kasst forum dvs. leverantören, de e kasst upplägg med bara 3 katrgorier istort.
Men de har friare tag på de med annonsering och vad jag sett är de inte översvämmade med reklam från företag smyger in sina annonser.. Jag tycker VERKLIGEN att snowmobile borde ha en ordentlig köp och sälj del. Jag vet inte vems ansvar de e, vem de e som styr och ställer, jag hoppas de e tidningen snowmobile som bestämmer, och de säger sig ju vilja representera oss läsare och lyssna till oss användare..

och jag kan inte förstå vem eller vilka av oss som inte vill ha en köp och säljdel?
nu vart detta fel tråd att snacka om i detta, denna tråden är ju Rasmus hejdå och hurevida han står för de eller inte får vi nog se.
Men jag tycker att snowmobile måste förändras, jag vet några bra trådar och personer på snowrider jag VERKLIGEN vill ha hit till snowmobile.. jag vte att de e omöjligt, jag tycker snowmobile är en kvalitativt bättre tidning, och har bättre struktur här på forumet.. men reglerna här är inte ok..

och du stoex ;-)
du genomför väll regelbrott iom varje post du skriver?
du länkar väll till stoxresearch?
som är ett någorlunda privat företag?
är de ok?
får du hänvisa till ditt företag där vi kan köpa dina tjänster?

jag tycker de ska vara ok, men innom vissa ramar..
jag skulle inte vilja se nilakälken eller TH draget komma och köra reklam överallt härinne (enda jag kom på just nu), men ja..
Snowmobile måste snäppa upp sig...
Med STORA bokstäver.... WORD!!! Riktigt bra inlägg melmaq! :beer:
 
S

StoxResearch

camata:
Helt riktigt. Det är därför man ska hålla sig inom lagens råmärken. Själv kan man inte åka dit (forumet torskar), men däremot så kan man bli varnad/bannad och då har man inte kommit nån vart alls, :p Det gäller kort och gott att skriva luddigt men begripligt.

Och nej. Jag ifrågasätter inte forumets rätt att sätta upp precis vilka regler de vill (de ska följas). Förstår inte var folk får annat ifrån? Har aldrig sagt nåt sånt.
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
39
Skellefteå
En varning är en varning, varken mer eller mindre. Det är ett sätt att påvisa att man inte följt reglerna korrekt, en varning är inte en utvisning!
Har Yamaha_nisse lämnat oss så är det till 100% hans eget beslut. Bestämmer han sig för att återvända en vacker dag så är han lika välkommen som alla andra.
Forumets regler gäller alla.

Låser tråden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.