Skoterställ - Ride North

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Tjena,

Köpte mig ett ställ på halva priset nyligen, och det är riktigt skönt måste jag säga.
Dock tycker jag kragen och halsöppningen är skum, när man inte har ett Leatt skydd till den. Någon mer som har samma "problem" eller är det jag som inte fattar hur man ska knäppa den för att den ska bli tät och skön vid halsen?

Funderar på att sy dit extra kardborre för att täta till lite bättre.


 

Jaacob

Välkänd medlem
22 okt 2009
560
0
16
Luleå
Mitt är tätt och bra kring halsen, men det är däremot lite kort hals den hade gärna fått gå upp lite längre. Men har man en facemask så spelar det ingen roll!
 

kona_92

Välkänd medlem
18 jul 2008
204
0
16
sollefteå
nej, det är inte dig de är fel på.
enligt mig å många jag känner så är det helt värdelös krage på dom.
det är inte bekvämt på nått sätt.
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Alltså, runt halsen sitter det bra, kanske lite väl kort, men med en HAD/BUFF är det gött ändå.
Det är själva kragens infästning nertill, där den vanliga dragkedjan tar vid som jag irriterar mig på. Tycker det blir ett "hål" där hela tiden.. Nåja, får försöka smälla dit nån extra kardborre om det visar sig nödvändigt.
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Jaacob, det bör vara fjolårets iom att jag fick det för halva priset :)

Synar jag bilden jag la upp här, så kan jag se vissa skillnader på dels kragen, men även midjan på byxorna.. Hade tänkt sy i hällor i brallorna, så man kan dra på sig ett skärp, sen får det bli en extra kardborre i jackan :)
 

balta

Aktiv medlem
19 dec 2009
58
0
1
Timrå
Vilken storlek har ni och hur stor är ni? Funderar på att beställa ett Ride North ställ men är osäker på storlekarna.
 

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
Vilken storlek har ni och hur stor är ni? Funderar på att beställa ett Ride North ställ men är osäker på storlekarna.
XX-Large Jag är 183cm/93kg.
Eftersom det är ett tunnare ställ utan egentlig stoppning bör du ta till i storleken så du får in ordentligt med underställ/fleece de kalla dagarna.

Ang. den korta kragen: Dra en buff över skallen innan ni drar igen dragkedjan ända upp = tight och varmt kring halsen.
 

Henen

Medlem
8 okt 2009
34
0
1
Boden/Backe/Umeå
Tjena,

Köpte mig ett ställ på halva priset nyligen, och det är riktigt skönt måste jag säga.
Dock tycker jag kragen och halsöppningen är skum, när man inte har ett Leatt skydd till den. Någon mer som har samma "problem" eller är det jag som inte fattar hur man ska knäppa den för att den ska bli tät och skön vid halsen?

Funderar på att sy dit extra kardborre för att täta till lite bättre.


Hur pass fodrade är dem?