Allmänt snack om Pro-x

Matteh

Aktiv medlem
27 mar 2008
96
0
6
Uppsala
ja, tråden handlar då om att bara skriva något random om sin Pro-x eller ställa frågor om dem :ranger:
 

sylen1

Semi PRO sledder
14 okt 2006
47
0
0
norberg
ja, tråden handlar då om att bara skriva något random om sin Pro-x eller ställa frågor om dem :ranger:
oki hoppas man får vara med om man har en pro xr också då.

helt klart bästa skotern ja haft och den absolut skönaste körställningen. så då va det sagt... :becky: dock med fathbar styre och en ordentlig höjare :hahaha:
 

Jonas_N

Välkänd medlem
1 jan 2000
161
1
6
Min tank bucktar helt plötsligt innåt i botten. Nån som varit med om det? I övrigt inga skador.
Fick ju en ny tank förra året via servicemeddelande pga att gängan kunde spricka. Nån mer som bytt tank och råkat ut för samma sak? Det gäller en Prox2.
 

Matteh

Aktiv medlem
27 mar 2008
96
0
6
Uppsala
oki hoppas man får vara med om man har en pro xr också då.

helt klart bästa skotern ja haft och den absolut skönaste körställningen. så då va det sagt... :becky: dock med fathbar styre och en ordentlig höjare :hahaha:
klart du får ;) kör också med fatbar styre men med orginal höjjarn. skönare med fatbar av någon konstig anledning s:
 

Matteh

Aktiv medlem
27 mar 2008
96
0
6
Uppsala
Min tank bucktar helt plötsligt innåt i botten. Nån som varit med om det? I övrigt inga skador.
Fick ju en ny tank förra året via servicemeddelande pga att gängan kunde spricka. Nån mer som bytt tank och råkat ut för samma sak? Det gäller en Prox2.
kan inte det bero på att det bildas vakuum i tanken då? :hmmmm: har för mig att min lilla tank blev så :p
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
är inne på min andra pro-x, hade en pro xr800 2004 förra säsongen som såldes på våren, nu har jag en pro-x 440 2003 med liberty 700 VES under huven. jag gillar dom här gamla "värstingarna" skarp, dom är bara så grymma. jag kommer då aldrig klara att piska sönder en med min körning.
 

Jonas_N

Välkänd medlem
1 jan 2000
161
1
6
kan inte det bero på att det bildas vakuum i tanken då? :hmmmm: har för mig att min lilla tank blev så :p
Tänkte jag skulle informera er om mitt lilla problem med tanken :)
Jag drog ut avluftningsslangen och vecklade in den med stora böjjar, nu har tanken "poppat" ut igen i botten och allt är som förr igen.
Så det var nog så enkelt att det var stopp i slangen.
 

Matteh

Aktiv medlem
27 mar 2008
96
0
6
Uppsala
Tänkte jag skulle informera er om mitt lilla problem med tanken :)
Jag drog ut avluftningsslangen och vecklade in den med stora böjjar, nu har tanken "poppat" ut igen i botten och allt är som förr igen.
Så det var nog så enkelt att det var stopp i slangen.
bra det! ;D
 

Matteh

Aktiv medlem
27 mar 2008
96
0
6
Uppsala
är inne på min andra pro-x, hade en pro xr800 2004 förra säsongen som såldes på våren, nu har jag en pro-x 440 2003 med liberty 700 VES under huven. jag gillar dom här gamla "värstingarna" skarp, dom är bara så grymma. jag kommer då aldrig klara att piska sönder en med min körning.
snabb fråga! vilka motorer passar på pro-x's? :)
funderar på att fixa en 600 eller 800 till min. men det skulle suga om jag köper en motor som inte passar in i chassiet :q
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
hej, jag alla smallblock liberty ves motorer, bigblock 700 och 800ves motorer går i utan mod skulle jag tro. det enda jag vet måste bytas om man vill använda luftburk är luftgummina, pro-x gummina är kortare och med andra gummin hamnar gasarna för långt bak. grenröret TROR jag skiljer lite med för jag har en 700ves från en edge i min och då har jag byggt om staget som går mellan dämpartornen till ett som går högre upp och är grövre, annars gick det inte att sätta dit en av fjädrarna till pipan.

mvh
 

sylen1

Semi PRO sledder
14 okt 2006
47
0
0
norberg
va kör ni för drevningar på era pro x xr 800 har funderingar på att dreva ner så man får lite mer ax istället för nå toppfart =)
original 25t 40t om ja inte minns fel

va rekomenderas

mvh
 

proxmogge

Aktiv medlem
24 jun 2009
81
0
6
strömsund
va kör ni för drevningar på era pro x xr 800 har funderingar på att dreva ner så man får lite mer ax istället för nå toppfart =)
original 25t 40t om ja inte minns fel

va rekomenderas

mvh
Jag kör nu 23/40 i XRn min, tycker det funkar jäkligt bra. Har testat 22/40 oxå men det kändes för mycket, det räcker med 1-2 kugg på övre. Jag tycker inte man behöver gå ner nått mer än så med tanke på den korta mattan och orken i motorn, om man nu inte vill ha en rekorderlig snöslunga vill säga :cheesy:
 

sylen1

Semi PRO sledder
14 okt 2006
47
0
0
norberg
oki ska prova det till nästa vinter. funderar även på att byta fjäder i variatorn kanske så man får lite högre tillslagsvarv.. va finns det å bälja på .. min drar iväg vid 3700-4000 kanske.. det är rätt lagom ändå kanske hmm måte fundera. hur fungerar era....
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Vit fjäder med röd rand.
440 drevning. Då får man en rolig maskin, förutsatt att man har en matta som hänger med hyffsat.
 

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
snabb fråga! vilka motorer passar på pro-x's? :)
funderar på att fixa en 600 eller 800 till min. men det skulle suga om jag köper en motor som inte passar in i chassiet :q
bytte motor i min pro x 440 -01 till en 700, hade 5 mm tillgodo, sen fick jag modda lite saker ;p