Östersunds Snöskoterklubb

jansun

Aktiv medlem
16 nov 2006
88
0
6
Östersund
www.kkam.se
:hello::hello: :hello::hello: :hello::hello: :hello::hello:
Östersunds Snöskoterklubb

ÖSSK bildades 1971 och har sedan dess arrangerat snöskotertävlingar varje år. Arctic Cat Cup är den mest kända, som återkommer varje år i början av januari. ÖSSK har ca 400 medlemmar. Klubbens arbete består av att hålla lederna i trim, samt att verka för spridningen av god snöskoterkultur genom aktiviteter, tävlingar och kurser.
ÖSSK ärn ansluten i SVEMO och SSCO.

Östersund är absolut ett snöskotercentrum i Sverige. Cirka 20% av kommuninnevånarna äger en snöskoter och i vissa byar runt stan ligger andelen skoterägare runt 70% och högre. Antalet registrerade snöskotrar i kommunen uppgår till drygt 9000 st.

Besök hemsidan; www.ossk.se
:hello: :hello: :hello: :hello: :hello: :hello:
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
jag har en sak att klaga på om de går för sig.
ja må säga de lederna runt östersund är under all kritik! riktigt dåliga. har vart med om att dom vart sladdad en gång i vinter och de va efter AC cup. säkert fler gånger men inget ja vart med om. är ändå ute en hel del själv och kör.
visst jag är medveten om att de cirkulerar en heldel skotrar i stan men de måste ändå gå att få en skaplig led om man är ute lite då och då för nu är de potthål på ca 4-5dm djupa på leden och de är hela tiden.

annars tycker ja ni gör ett bra jobb med klubben! allt med AC cup.
är själv medlem.
 

jansun

Aktiv medlem
16 nov 2006
88
0
6
Östersund
www.kkam.se
""Jag har bett våra anställda att lägga ned betydligt mer tid på lederna. I helgen var jag till Krokom med snöskoter, och jag måste konstatera att det......""

Detta skrevs efter en färd på leden den 7/2. Det blev alltså "väckarklockan". Nu sladdas lederna med betydligt högre frekvens än tidigare, och det har ju också gett resultat.

/Janne Sund
 
Last edited: