Lappskidor?

tosoder

Aktiv medlem
3 jan 2010
56
0
1
Hej
Är det nått att ha? Bökigt att montera?
Funderar på om jag ska beställa ett par till min srx700. Den vill gärna gå som en ubåt i detta före. :) 70cm puder utan botten. Vet att den aldrig blir nån lössnö maskin men det kanske blir lite bättre när man skall trampa upp spår osv. Gärna tips på billiga och bra ställen att köpa på.

mvh
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.276
125
63
49
Orsa
plättlätt att montera, jag hade sånna på en gammal formula z för 100 år sen o de funka kanon.
bara skruva av styrstålen lägga på lappbelagen och borra där bultarna till styrstålen sitter sen skruvar du dit styrstålen igen och till sist en kattstrypare framme vid skitspetsen, woala´ färdigt att pudra :p
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Det blir stor skillnad på skotern skulle jag tro det blev det iaf på min gamla Mach z -94 den gick med skidorna på snön istället för långt ner under men mattan grävde fortfarande djup dike men framåt kom man för det mesta iaf :hello: Monteringen tar inte så långtid heller.
 

tosoder

Aktiv medlem
3 jan 2010
56
0
1
Nu har det snöat hela natten så nu lär det skaffas om man ska ta sig fram på ett drägligt sätt. :)


Draken
Jag bor i Sala.
Du då?
Pris?
 

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
Har ett par på min summit! Och det är bland det bästa ja har monterat på den! Orginal skidorna är skitsmala och gick bara långt under snön! Men med dessa så är dom aldrig under! Otrolig bär förmåga! De enda negativa med dom är att styrningen är inte den bästa, då dom är nästan helt slät under!
 

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Jag har köpt ett par 250mm breda från rinab nu. Det var tammefan det bästa jag köpt och hade dom så kostat det dubbla hade det varit värt det :biggrin1:
Inte en gång skidorna varit under snön annat än när jag har backat och den är inte ens vinglig mer. Den blev att svänga bra mycket bättre också så det är bara +