Samköp Aspen 2T-olja Skellefteå??

jonteponken

Aktiv medlem
27 dec 2009
62
0
6
Skellefteå
Undrar om det finns någon/några som är intresserade av att köpa Aspen 2T olja som bor i eller runt Skellefteå. Det finns nämligen ingen i Skellefteå som har hemma denna olja som har fått så mycket beröm på detta forum. Jag är därför sugen på att beställa hem men man måste köpa minst 4x4 liter och det blir lite mycket för mig ensam.. Priset skulle bli runt 360:- per dunk så det låter väl rätt ok. Skicka ett PM till mig om du är intresserad!!

mvh Jonas
 

Grubblarn

Medlem
18 jan 2009
36
0
1
Luleå
Kan tyvärr inte samköpa men reagerade på priset. Tänkte nämna att jag köpte 4liter 2T helsynt av aspens olja i Överkalix på järnaffären de tog 299kr ink.moms ut till kund. Det gör 74,75kr/lit. Och det var en dunk inte en kartong. Är för övrigt helnöjd med oljan och har efter egna ovetenskapliga tester kommit fram till att Boost III som tidigare skrivit mycket om oljan förmodligen har helt rätt om dess konserverande egenkaper. Har nämligen testat på lösa kolvar i kyla och rumstemp. mot 2 andra oljor och känt efter klibbighet och hur lätt den torkas bort. Även faktorn BLI (bearing lubricity index) som omnämnts i japansk test talar för denna olja som "möter" kraven för biologiskt nedbrytbar (dock ej fullt ut godkänd) där denna typ av ojor har bäst smörjförmåga på vevlager. Oljan upplevs som något tjockare än andra i rumstemp. men när de utsätts för kyla visar den en god viskositets stabilitet, och är knappt mätbart tjockare för en amatör. Detta talar också för mycket goda smörjegenskaper och torde även bidra till lägre motortemp. jämfört med en del konkurrenter. Oljan innehåller även en relativt låg del av polyisobutylen ämnen,

Kanske helt ointressant för dig men jag hade inget och göra och råkade se ditt inlägg. Hoppas det löser sig med oljan i allafall.
 

jonteponken

Aktiv medlem
27 dec 2009
62
0
6
Skellefteå
Det är på Utterströms som de kunde beställa hem. Har även frågat på Lantmännen och Preem som båda vägrade ta hem!! ( De visste inte ens att den finns!!) Annars får man väl beställa från Ö-kalix om de har det priset!
 

Grubblarn

Medlem
18 jan 2009
36
0
1
Luleå
Zman ring aspen petroleum i Hindås tel 030-1230000 deras orderavdelning kan säkert svara på vilka som de levererat till i Luleå området senaste tiden.
 

agge1

Medlem
15 apr 2006
34
0
1
Göteborg
".....Aspen 2t-olja är delvis biologiskt nedbrytbar, delvis biologiskt immobil och icke toxisk. Oljan kan användas för alla typer av luftkylda 2-taktsmotorer, både vid förblandning av bensin och för separatsmorda motorer......

http://www.aspen.se/Aspen_(sv)/Konsument/Produkter/Olje__och_kemprodukter/Aspen_2t_olja
Pratade med Aspen idag ang. just detta. Reagerade själv över att det stod så på deras hemsida. De medgav att detta var felaktigt men det de menade när de skrev det var följande: En vattenkyld skoter är fortfarande luftkyld då luften kyler vattnet som kyler motorn. Påpekade att det då inte heter luftkyld motor och han höll med om att det var felaktigt och borde ändras.

I alla fall. Den funkar utmärkt till vattenkylda skotrar.
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Pratade med Aspen idag ang. just detta. Reagerade själv över att det stod så på deras hemsida. De medgav att detta var felaktigt men det de menade när de skrev det var följande: En vattenkyld skoter är fortfarande luftkyld då luften kyler vattnet som kyler motorn. Påpekade att det då inte heter luftkyld motor och han höll med om att det var felaktigt och borde ändras.

I alla fall. Den funkar utmärkt till vattenkylda skotrar.
Lite rolig förklaring eftersom det i förstahand är snön som kyler kylarna på en vattenkyld maskin :rolleyes: Men han ville väl bara försöka försvara texten lite... Vet f.ö att en polare försökte kolla upp oljan hos Grangården som ju är Aspen ÅF men de verkar inte vilja kännas vid den vilket är lite skumt....
 

agge1

Medlem
15 apr 2006
34
0
1
Göteborg
Glömde skriva, nej jag tänkte inte samköpa. Såg bara tråden och ränkte att jag fyller i lite.
Kan för övrigt nämna att alla Preem är återförsäljare och kan ta in den via sina handlare.

Beställde 5 x 4 liter idag så jag har ett tag.

Har aldrig kört på oljan själv men läst en del på internet och vad jag har förstått så verkar det vara en bra olja.

Återstår att se.