remproblem lr inte 2011 ?

D

Draken

Haha,vad tror du en åf säger?

"Nä tyvärr är det lika jävla kasst som det alltid varit,otroligt dåligt märke jag säljer! Köp något annat!" :biggrin1:


Och nej,dom har inte löst problemet än.
 

Wikstrom

Välkänd medlem
24 aug 2010
452
2
16
Boden
Haha,vad tror du en åf säger?

"Nä tyvärr är det lika jävla kasst som det alltid varit,otroligt dåligt märke jag säljer! Köp något annat!" :biggrin1:


Och nej,dom har inte löst problemet än.
förmodligen inte stjärt face, finns en anledning till att jag rekomendera tord, då han inte bara säger bla bla att allt funkar prima, utan han kommer med konkreta svar Varför dom käkar remmar Vad brp håller på att göra för att lösa problemet
 

xp600

Välkänd medlem
28 feb 2010
434
1
16
Öjebyn
förmodligen inte stjärt face, finns en anledning till att jag rekomendera tord, då han inte bara säger bla bla att allt funkar prima, utan han kommer med konkreta svar Varför dom käkar remmar Vad brp håller på att göra för att lösa problemet
Brp gör inget för att motverka rem ätandet!
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
förmodligen inte stjärt face, finns en anledning till att jag rekomendera tord, då han inte bara säger bla bla att allt funkar prima, utan han kommer med konkreta svar Varför dom käkar remmar Vad brp håller på att göra för att lösa problemet

nja inte riktigt.
han tycker att problemen är lösta med nya remmen..eller lösta men snarare bättre.
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Hur många mil brukar remmen hålla i en summit xr-s 800 xp ? pratar vi 10mil lr 50 ? exkl inkörning av remmen !
och 100% puder smiskande ?
 

Oskar

Välkänd medlem
20 sept 2005
170
1
6
48
Karlstad
www.boondocker.se
Remslitaget måste vara väldigt varierande. Inför förra vintern drevade jag ner 2 kugg på lilla drevet och byggde ett stag mellan lagringen för sekundärvariatorn och chassit nere vid främre motorkudden samt öppnade upp runt variatorerna.
Körde sedan in en 377-rem i 8 mil varierande ledåkning. Nu har den remmen gått 210 mil och ser inga fel på den än.
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja!

Det låter ju lovande med 210mil/rem :) har du nån bild på de där staget du gjort ?


Remslitaget måste vara väldigt varierande. Inför förra vintern drevade jag ner 2 kugg på lilla drevet och byggde ett stag mellan lagringen för sekundärvariatorn och chassit nere vid främre motorkudden samt öppnade upp runt variatorerna.
Körde sedan in en 377-rem i 8 mil varierande ledåkning. Nu har den remmen gått 210 mil och ser inga fel på den än.
 

Oskar

Välkänd medlem
20 sept 2005
170
1
6
48
Karlstad
www.boondocker.se
Tja!

Det låter ju lovande med 210mil/rem :) har du nån bild på de där staget du gjort ?
Gjorde ett eget med detta som förebild.
!BZuz86!CGk~$(KGrHgoOKi8EjlLmZdNYBKoEbPb+vQ~~_35.jpg!BZuz8s!BWk~$(KGrHgoOKicEjlLmZB)tBKoEbO,KRg~~_35.jpg

Kan lägga till att innan körde jag ca. 80 mil per rem.
Fast det var 383-remmar. Eftersom jag drevade ner, satte på 377-rem, staget och kapade bort plast och borrade hål i remskyddet samtidigt vet jag inte exakt vad som gjorde största skillnaden.
Ski-doo 005.jpg
 
D

Draken

Källa på det?
Fyra blåsta remmar på en och samma korta 800 etec i gänget jag var med i påskas,det räcker som bevis för mig.

Den rotaxveckan blev nog dyrare än hela min säsong,fast jag kör i och för sig med x antal mindre hk.. :cheesy:
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.853
100
63
Skellefteå
Fyra blåsta remmar på en och samma korta 800 etec i gänget jag var med i påskas,det räcker som bevis för mig.

Den rotaxveckan blev nog dyrare än hela min säsong,fast jag kör i och för sig med x antal mindre hk.. :cheesy:
Hur verkade den nya 800 etecen?
 
D

Draken

Hur verkade den nya 800 etecen?

Ja du,vad ska jag säga?
Jag provade den aldrig själv,ville inte få baciller. :)

Om jag ska citera chauffören så var det väl förutom remmarna:
-Klagomål på fjädringen vid två på (uppskattningsvis 130-140kg) och en liten packkälke med mat bakom.

-Att den orkade dåligt ute i snön vid samma last som ovan..."jag får hålla nästan fullt för att hålla samma tempo som er utanför spåret" (Vi låg väl och marscha 50 på sidan om spåret där man sjönk 1dm).

-Bränslelampan tändes efter 16-17mil på en 19milasväng,ingen annan maskin tog så mycket på samma sväng. (två 600 etec o min rmk 600 som kördes med en pers och ryggsäck) Sen råder det kanske lite olika åsikter om förbrukningen på denna sväng i och med att ingen var med när den tankades upp igen,men det påstods i alla fall att mätaren typ hade gått sönder och varnade vid halv tank redan så den hade bara tagit 1.5 typ. Vilket i sig låter ganska orimligt om man varit två på och nästan fått hålla fullt enligt egen utsago.
Men som sagt inget som är bevisat och det var en försäljare så man får väl ta det med en nypa salt antar jag. :cheesy:

Men den verkade ju gå bra,men om den är så fantastisk som alla verkar tro och påvisa återstår ju att se i vinter. :)