Ni som bokat en 800 Etec

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Vad har ni fått för leveransvecka? 48-50 har jag hört men det går ett rykte om att Brp fått en leverans med dåliga injektorer så dom kan inte få ut alla beställda skotrar. Vet inte hur mycket sanning det ligger i det här för det snackas så mycket skit men vad har ni hört för vecka för leverans?





sticker.jpg
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Tydligen, enligt en lirare på Dootalk, så har en del handlare börjat få in nån Freeride...... varför i hela friden ska jag då behöva vänta till i december???? Har BRP tänkt paddla över dom en och en i kanot?
 
R

RevMan

Har BRP tänkt paddla över dom en och en i kanot?
Mer eller mindre.
Större delen av alla fraktbåtar som går över atlanten har dragit ner hastigheten rejält för att spara bränsle alltså kommer skotrarna hit senare.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Jo men jag har det på att vissa av dom snabbare båtarna går över pölen på en vecka ungefär så även om dom dragit ner till halv gas skulle dom ju kunna vara här i oktober-november i alla fall =)
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
ja det är ju dåligt att inte genarlagenten och handlarna här i Nordenställer högre krav och kräver tidigare leveranser med tanke på att säsongen börjar betydligt tidigare än början på december...
 
R

RevMan

Våra maskiner brukar oftast tillverkas senare än maskinerna som stannar i nordamerika.
Var brutalmycke uppdateringar när XP chassiet kom men många av dessa var redan fixade när våra maskiner anlände.
 
R

RevMan

Maskinerna som ska hit har inte samma modellnummer som maskinerna som stannar i nordamerika så dom byggs inte i samma veva.
Dom stog och byggde Summit 800adr i två olika längder och Renegade 800 X Renegade 800 adr när jag var på fabriken i november 2007 då hade Renegade 800 X redan skickats till Europa.
Kan vara så enkelt att det inte kommer nog med delar för att bygga färdigt alla maskiner av en modell i ett svep. Samma modell finns ju i flera serier.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Nu pratar vi Lynx Boondocker, men har också fått prel. lev-vecka 49 och får handlaren in den i början av veckan så kan den levereras innan helgen... :)
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Då får dom väl börja produktionen totalt tidigare. Efterfrågan lär ju vara betydande för försäljning. Om Norden kräver tidigare leveranser p.g.a. att säsongen startar tidigare tycker man ju att dom bode ta hänsyn till detta. ELLER...
Med förutsättning att någon klagar förstås.