Slutburk SDI 600 XP?

JOFA

Välkänd medlem
21 mar 2010
397
0
16
Piteå
Joo han verkar kunna sin sak. Dock hur är det med att öka mottrycket i motorn med en annan burk? Skadligt på nått sätt? får jhu upp pip tempen en aning fortare men sen då?
burken gör jhu så det blir mindre värme under huven vilket inte jag ser som en nackdel.
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Joo han verkar kunna sin sak. Dock hur är det med att öka mottrycket i motorn med en annan burk? Skadligt på nått sätt? får jhu upp pip tempen en aning fortare men sen då?
burken gör jhu så det blir mindre värme under huven vilket inte jag ser som en nackdel.
Enligt Mulle på M Performance i Mora så ger den högre effekt än original på mellanregistret alltså inte max effekten som höjs som är vid högre varvtal. Detta gör att avgastempen inte blir högre än maxtemp, därför ingen risk för härdsmälta. Mulle körde ur maskinen absolut fullt i bänken och det var ingen fara, däremot fick han ge sig med tikkas burk som hade resulterat i härdsmälta. Men pratar man med tikka så är förstås deras burkar bäst men men...
Enligt Mulle om motrycket ökar på maxvarv så blir de inge bra, enligt honom så ligger gränsen för nära vad originalburken ger i maxeffekt om man ökar på högregistret, men så är ju inte fallet som skrivet ovan på Henkes burk. Om jag inte minns fel skulle hans burk ge mellan 2-3hk på mellanregistret och + - 0 på maxeffekten( rätta mig om jag har fel.)
 

Wilber

Välkänd medlem
13 sept 2005
287
0
16
Örnsköldsvik
hmm, intressant. Vad är det för ljudnivå på Henkes burkar? tycker tikkas mild sound låter mycket. Nån som har en bild på burken?
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
hmm, intressant. Vad är det för ljudnivå på Henkes burkar? tycker tikkas mild sound låter mycket. Nån som har en bild på burken?
har faktiskt inte hört den live, men polaren tycker att den är helt ok ljudmässigt. Ring Henke å fråga, skulle bli förvånad om han inte utvecklat den för ännu lägre ljudnivå eftersom det ofta efterfrågas nuförtiden...
 

JOFA

Välkänd medlem
21 mar 2010
397
0
16
Piteå
Frågade henke om detta med ljudnivå och han tyckte inte burken levde om mycke mer än org förutom toppvarv då den skriker på lite extra (lite vassare ljud)
Som jag fatta det så lät den väll ungefär som mildsound burken.
Han kunde även bygga den så den lever satan tydligen om man ville det.
 

JOFA

Välkänd medlem
21 mar 2010
397
0
16
Piteå
Tror det var 2300 eller liknande. kommer ej ihåg exakt.
kommer mest troligt att beställa 2 burkar av han nästa månad.
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
48
Umeå - Yttersjö
om man har funderingar på en pipa (Bikeman lr crankshop) är det lönt o köpa en slutburk då, typ Tikkas lr Henke.Es??
En annan fundering är om nån har kört på pipa till SDI utan en boondocker-box , hur har det funkat isåfall??

Det kanske inte ens finns en singelpipa till xp lr passar rev-pipan?

Nu kanske inte detta hör hemma i den här tråden , men jag är nyfiken iaf! :D
 
Last edited:

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola
PSI har en pipa med burk som bara är att montera utan andra inställningar.. var en på blocket till salu för ett tag sen..