Lynx design vs. Ski-Doo design... ?

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
RE: Lynx

Jag instämmer!

Vissa modeller kan man ju nästan inte se någon skillnad på... Nej jag tycket att de kanske borde ändra deras design... Inte för att det är nått fel på den som den är nu men det är väldigt lik Skidoos nu och de skulle nog bara må bättre av att kanske rent av splittras ifrån Skidoo.

 

BoooM1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
79
0
0
Sundsvall Sverige
RE: Lynx

Tycker inte "revarna" är särskilt lika lynxarna. Möjligtvis touring maskinerna men hur många är det.. 4-5?

Såg ju nån bild på en möjlig ny lynx som liknar "reven" väldigt mycket förrutom att den skotern hade stående dämpare.

G-type - EVO3 hade dock mkt gemensamt med skidoo.
 

fjällis

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
RE: Lynx

tykcer att g-type va den sista riktiga lynxen. Den hade ett helt eget utseende och delade inga chassiekomponenter med ski-doo
 

Redje

Aktiv medlem
1 jan 2000
64
0
6
Älvsbyn Sverige
RE: Lynx

Jag tycker it lynx är nå lika ski-doo nu när dom har rev chassit på de flesta av sina skotrar... men ja jo lynx är nästan lite väl lik ski-doo ändå... röstar för splittring ;P
 

ockelbo8000

Välkänd medlem
1 jan 2000
718
0
16
37
Södra Prästholm, Råneå
RE: Lynx

splittring är väl bra om man gillar bredbandare me -70 tals teknik. nä, vad tror ni lynx hadde varit om dom inte hadde varit en del av bombardier koncernen, tänk dom hadde knapt haft nå pengar enfterssom lynx inte är ett så stort märke utanför norden, så dom hadde inte haft råd med någon nämnvärd produktutveckling, och framförallt så hadde dom inte haft tillgång till Rotax motorer efterssom dom ägs av bombardier. så att splittra lynx å skidoo är nog inte så ##### bra som ni tror, för övrigt så tycker jag inte skidoo och lynx är så lika de e ju bara chassie och motor och huv som är lika, allt annat är ju olika (boggie, framvagn osv)
 

Hajakz

Välkänd medlem
1 jan 2000
166
1
18
Östersund Sverige
RE: Lynx

Jag tycker Lynx har ryckt upp sig grymt -01 o framåt. En Ski doo för nordens leder! Tittar man på hur de såg ut innan är det ju skillnad som mellan dag o natt. G-type är su så j**la fula! O då ska vi inte snacka om Enduron som fanns innan G-type! Heja Lynx!
 

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
RE: Lynx

men lynx har ju mycket eget jämfört med ski-doo... titta på GLS:arna dom dominerade tävlingarna på 80 talet och början på 90 talet... utan ski-doo's hjälp...
 

anti

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Gällivare Sverige
RE: Lynx

men asså lynxarna från 01 har så underbar fjädring så d är ju inte sant, det går ju itne att jämföra lynx och ski-doo på den fronten alltså...
 

TrOgEn_RaVe

Ny medlem
30 maj 2006
4
0
1
Norrbotten
Errrnst skrev:
Jag instämmer!

Vissa modeller kan man ju nästan inte se någon skillnad på... Nej jag tycket att de kanske borde ändra deras design... Inte för att det är nått fel på den som den är nu men det är väldigt lik Skidoos nu och de skulle nog bara må bättre av att kanske rent av splittras ifrån Skidoo.
Om det är nån skoter som är lika danna ut, så är det polaris för dom har haft samma lösningar på sinna skotrar sen sent 88-. Jänkarna har aldrig varit bra på att hitta nya designer på sinna skotrar fören nu.