iq 600 rr turbo

R

RevMan

Kul med turbo på "small block" Har själv planer på nått liknande fast ski-doo
Vad är det för turbo du kommer använda?
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Blir ju grymt det här. Men det blir ju bara grymt för att du får sån fin hjälp *blink blink* =)
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
det är en låg budget turbo.. tänkte att man kunde prova med en sån först, tråkigt om det inte skulle funka nå bra när man köpt en turbo för 12k men enligt säkra källor så ska dom där aggen funka riktigt bra:) framvagnen har jag byggt själv, men måtten är desamma som på org armarna förutom att yttre fästet på övre bärarmen är bakflyttat drygt en cm. spindlarna är ifrån en dragon.
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Sv: Re: iq 600 rr turbo

om man ska gå tillbaka till turbo byggandet då, är det någon som har nå tips om bra lämplig bensinpump? batteri då, är det nått man måste ha eller klarar man sig utan det?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Ang pump så skulle jag tro att Walbro GSL395 är en lämplig pump, annars i detta fall så klarar du dig på nästan vilken mindre pump som hellst.
Jag har beställt en GSL393 till mitt bygge.
Batteri kommer jag köra då jag vill ha lite extra kräm på lägre varv och kunna starta maskinen om/när man kör tanken tom. Sen beroende på hur mycket din oljepump drar så kan det även vara nödvändigt pga av den.
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Vart beställde du din pump? hur kopplar man in ett batteri då, måste väl ha laddrelä och sånt också?
Ang pump så skulle jag tro att Walbro GSL395 är en lämplig pump, annars i detta fall så klarar du dig på nästan vilken mindre pump som hellst.
Jag har beställt en GSL393 till mitt bygge.
Batteri kommer jag köra då jag vill ha lite extra kräm på lägre varv och kunna starta maskinen om/när man kör tanken tom. Sen beroende på hur mycket din oljepump drar så kan det även vara nödvändigt pga av den.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
beställde här: http://www.inlinefuelpumps.com/ en väldigt amerikans sida :) men det funkar säkert..

Har inte funderat så mycket på elen än men det kommer väll... ja ett laddrelä behövs. Jag har ett liggande som jag tänkte använda kommer från en skrotad fyrhjulig.
 

Pontusb

Välkänd medlem
26 jul 2008
158
0
6
Ser ju ut att bli nice det dära! alltid roligt med lite turbo byggen!
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Sv: Re: iq 600 rr turbo

vad är bäst att göra med pipan då? som det är original så går ju stingern in en bit i pipan, skulle man kanske skippa det nu då eller? bör man gå upp nå i dimension på stingern eller är det bara dåligt?