iq 600 rr turbo

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Fick ett sms i morse ifrån bussgods att min topp låg där och väntade, så nu kliar det i hela kroppen:) ska hämta ut den på torsdag och börja räkna lite. Ska även bygga ett verktyg till svarven som man kan göra en fin radie med, typ en vridbar arm.
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Re: Sv: iq 600 rr turbo

Lät som att han skulle kika på det, annars så får jag väl dra igång gammeln;)
Växla ner en kugge på m40? lådan å köra ba! Har iaf tagit reda på en sån där mätspruta på jobbet här ifall du behöver låna sen.
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Sv: Re: Sv: iq 600 rr turbo

Växla ner en kugge på m40? lådan å köra ba! Har iaf tagit reda på en sån där mätspruta på jobbet här ifall du behöver låna sen.
Precis;) lägger i ettan sen kör vi, He he.. Kan nog behöva låna sprutan i helgen om det går för sig.
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Då va man hemma ifrån människobyn igen, har hämtat ut toppen och ska kolla med en polare i morgon som ev ska svarva den.. letar även febrilt efter en "diodlikriktare" som jag inte ens vet hur den ser ut, det går lite trögt lär jag säga.. men men är väl kanske lite korkad också:stupid:
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Kjell och Co har flera likriktare, vilket är diod :) Använde en själv då jag monterade xenon och funkade perfekt. Grymt bygge i övrigt :D
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Kjell och Co har flera likriktare, vilket är diod :) Använde en själv då jag monterade xenon och funkade perfekt. Grymt bygge i övrigt :D
Tackar;) jag har kollat där och blir inte nå klok alls:stupid: men en diod, är det typ en millimeterstor liten plutt det bara eller?
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Intercooler, dump, tryckrör och slangar är nu fixat, blev riktigt bra faktiskt. Har även vart iväg och pratat med killen som ska svarva ur toppen, så nu rullar det på:) nu ska jag bara inhandla en soppapump och så skulle jag haft tag i en avgastemp.. Någon som har nått bra förslag på avgastemp till vettiga pengar? Kommer bilder på intercoolern och de i morgon då tjejen stulit med sig datan till jobbet..
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Ja sådär blev det, inte ens trångt.. hittade tom. en slang med exakt längd och perfekt böj på i en hylla i garaget:bigsmile:

intercooler1.jpg

ska ta och göra en värmesköld mellan intercoolern och grenröret idag.

intercooler.jpg
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Några bilder här då:)

DSC01150.jpg



Visa bifogad bild 8014

Sådär blev värmeskölden, borde skydda emot den värsta värme strålningen iaf.

DSC01148.jpg

Har även kollat runt lite på avgastempmätare, koso verkar ju vara en vettig mätare, men det är ju rätt varierande priser också 2000 - 3700 typ. Sen lambda, är det ett måste att ha? funkar väl inte helt hundra på en tvåtaktare? eller har jag fel då? Har hört att dom bara funkar när man håller full mutter och att man får förlita sig på avgastempen resten av registret.. Rätta mig om jag har fel.