Assault Switchback -11

Marcuscarlsson123

Aktiv medlem
12 nov 2007
94
0
6
Jämtland
Ingen som kan svara på min fråga?

Vad ska ni har för drivhjul när ni byter matta? Vart beställer ni dom?

Jag har hört att man ska ha 20/40 drevning då man byter till 44 mm matta, vad tror nu om det?
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
ska kasta på en 52as matta, ska försöka att hitta 8kuggars 2.52 drivhjul och 21/40 i drevning då jag redan har drev/kedja hemma, plus justerbara primärvikter
 

Marcuscarlsson123

Aktiv medlem
12 nov 2007
94
0
6
Jämtland
Har ni hittat drivhjul någon stans? Motorhuset sa att drivaxeln på årets assault är smalare än förra årets och att det inte finns Non-slip till den drivaxeln?

Ang drevningen så ringde jag polaris Mora som sa att de beställer Kit från polaris med 20/40 drev samt matta.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Jag börjar med 44mm Back country och original drevning och variatorer.
Non-slip hoppas jag att jag inte behöver. Det behövdes då inte på Iq:n jag hade innan.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Dom orangea är levereade men dom vanliga lär komma till veckan, synd bara att det blir en kort vecka igen pga trettondagen så min handlare sa att mest troligt blir det veckan efter man får hämta maskinerna..
är körk*t så innåt h*lvete!
 

DanneE87

Medlem
6 dec 2010
20
0
1
Tierp
Hörde att dom fått SWB silver i mora.. Någon som fått sin? Eller hört något?

Snart kan man ju lika bra beställa en 12a istället!!
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Lämnade tillbaka min till åf idag för mattbyte och drevning :) har åkt 14 mil än så länge.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Hämtat min idag! Det blev 44mm matta och en kugg nerdrevat på grund av att det var vad dom hade inne.
Tydligen första silver i A-jaur om jag fattade det hela rätt. :)

Blir åka av imorrn!
 

star

Välkänd medlem
5 feb 2007
292
1
16
Jäderfors
Hämta min i Onsdags.. Silver med rött buksskydd, skidkrokar och burkrem..

Skotern känns riktigt fin, tänkte köra med org drevning och matta tills första service, har beställt drev 21/42 och har redan backcountry 44mm ligger hemma och väntar...

+
Chassiet känns riktigt fint, kanon skön körställning och balans
Motorn har en rå frän gång, mullrar fint på tomgång.. Kör med 160ohm motståndet och 98oktan
Variatorsetupen känns riktigt bra för att vara orginal
Även imponerad av org mattans grepp, funkar helt okej fastän den "bara" har 35mm kamhöjd
Sen funkar ju gripperskidorna kanon som alltid, skönt när polarna på ski-doo byter skidor det första dom gör.. (och remmar)

-
Boggifjädringen känns jävligt skum, grymt slagigt och hårt, känns även som man får genomslag fastän den är hård.
Någon som har något tips? Har ställt upp torsionsfjädrarna på mellanläget, klickervredet på dämparna har jag ännu ej ändrat något på..
stod ungefär i mitten (7 klicket).. Efter och provat en kompis boondocker där fjädringen kändes som en dröm, så känns det som något
är på tok.
Placeringen av hel/halvljusknappen är helt idiotisk, känns som dom kunde tagit efter arctic gamla idé och haft en kontakt på bromshandtaget!
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Och jag får allt vänta till veckan med att hämta min.. blääää!

Så det vart gripperskidor på dom, varit lite varierande info från Polaris håll ang vilka skidor som skulle hamna på dom!
Vilka vikter fick ni i primären?
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
34 mil totalt.
Kommit fram till att 95 oktan och 160 ohmspluggen funkar bäst.
Båda boggiedämparna ganska hårt ställda samt boggiefjädrarna på hårdaste läget.
51mm matta med 21/41 drevning.
Jag kommer dock inte riktigt överrens med skidorna, blir nog slp pp tills nästa säsong.
Däremot har jag aldrig varit med om en så lättkörd och lekvänlig maskin.
I det stora hela så är jag galet nöjd!