Assault Switchback -11

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Något spec man ska tänka på eller kolla efter om man köper en switchback -11?
Btw Pm pris om någon har en till salu
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Ni som har köpt variatorkit: Vilket märke och var har ni köpt det?

Jag har sökt runt men inte hittat något bra.
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
ni som har nya polarisar. vet ni hur lång inkörning det är och en fråga till. vad kan man se på hastighetsmätaren. såg nämligen att en polares lynx gick det ju att se allt möjligt skit. hade bara varit intressant att veta ;D
 

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Finns det stifthylsnyckel och förvaringshål/fack för nya tändstift på 2011an? Har inte lokaliserat det.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
ni som har nya polarisar. vet ni hur lång inkörning det är och en fråga till. vad kan man se på hastighetsmätaren. såg nämligen att en polares lynx gick det ju att se allt möjligt skit. hade bara varit intressant att veta ;D
Enligt instruktionsboken är det 3.5 timmar, min ÅF sa ca 10mil. Gällande mätaren så har jag inte kollat så mycket på min Pro än, men jag kan ta reda på vad som finns på den.
 

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Jajamen. Sitter ovanför sekundärvariatorn . Längs med plasten ovanför sitter en ficka med dragkedja.
Aha det ligger i samma lilla väska som variatorverktygen? Vi prata om samma sak va? Hylsnyckeln till stiften :)
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
har alla fått sina swb -12 ? eller är det någon som fortfarande väntar :) ?
jag har inte fått min än! men har inte varit ner till åf på en vecka så jag vet inte, den kanske står där nere! Ska väl ner och kolla om nån dag. Bara den har kommit sen om den får stå på verkstaden en månad till gör då inget för mig!
 

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Kanske frågats förrut men hur är dämperiet på dessa maskiner? Tål dom att piskas efter led och tunga landningar?
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
jodå, använder maskinen väl så att säga och funkar prima, dock kan främre boggiedämparen säga till ibland men har då den mest ställd på hårdaste men annars klarar den av dom flesta lederna och landningarna
 

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Hur är assault att burka /skråa med? är den lätt att lägga ner på sidan? med tanke på den breda spårvidden?
Jag har inga problem att slänga omkull min men är ju betydligt tyngre än pro rmk och andra med smalare framvagn.. beror väl mycke på inställningar också tex krängning hämmarna , hårdhet på dämpare osv :)