Vilka 90- tals skotrar är Terräng skotrar i riktig bemärkelse?

Peterskoter

Ny medlem
19 nov 2010
2
0
1
UMEÅ
Hej, lite ny på detta område då jag körde Yamaha 340 på -80 talet som kiddo å fick hjälp av stora starka släktingar när jag körde fast. Behövde därigenom inte tänka eller lära mig om skotrar å dess framkomlighet. Har inte tillgång till dessa släktingar nu som då. Nog mest för att jag inte tänker köra runt deras hus :) Så behöver en skoter som inte kör fast eller ner sig som de flesta gör.

Hittar dåligt med info om vilka skotrar som har lång å bred matta. Har egentligen bara stött på Widetrak och Panther som är tillverkade förre 2000.

Så vilka modeller har lång å bred matta samt stark å snabb motor nog för att inte köra ner sig av 90-tals skotrarna å kostar max 20 000kr?
 

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
För 20 000:- för du inte mycket. Den enda skoter jag kommer på är Widetrack. Den har lång och bred matta dessutom så är den en av få gamla bredbandare som har vätskekyld motor och effekt att prata om.
 

Bratten

Medlem
15 nov 2010
22
0
1
Örebro
Lynx Ranger/Ranger King har lång matta (396) men den är ingen bredbandare och "stark och snabb motor" vettefan men d beror ju på vad man jämför med... sen har du ju 5900:an och Yamaha Viking.
 

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Man kan säga att ingen av de gamla terränskotrarna under 20 000 hade speciellt stor motor. Lägg det motormässiga åt sidan och titta på matta, komfort och utrustning istället.
 

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
forrestfox, lynx 5900 eller kanske nån billig rmk 98-01 eller liknande men först nämna blir nog bäst