projekt tråd zrt97 till en t-cat 99-01

pwr2satsfy

Välkänd medlem
3 nov 2007
258
0
16
Halland
Hej, vill dela med mig av mitt fortfarande pågående projekt.

Köpte en zrt 800 -97 med en t-cat motor -01 vid sidan av.

Började med att strippa hela chassit (syns dock inte i bild men nästan)
bytte ut alla nitar jag ansåg kassa
lackade framdelen av chassit
tog väck framvagnen och bytte ut den mot en zr 01 framvagn, (gjorde en såkallad AGLT modifikation) breddade framvagnen till ca: 44-46 tum. ska tydligen funka mycket bra med -97 chassit och -97ans spindlar.

buksidorna är från en t-cat 99 (tack vare k-len)

jag hela maskinen är helt övergången och har nu inte så mycket kvar, dyna och tank skall jag hämta i morgon (även det tack vare k-len) så jag kommer uppdatera bilder eftersom jag gör slut finishen.

dessa bilder har jag nu har dock kommit lite längre än vad bilderna visar, mest den mekaniska biten som inte tyder fram på bild så bra. :)

Kom gärna med synpunkter, frågor och kommentaren.

Ska nu i helgen "förmodligen" göra första åkturen, har fått lite snö här i halland som är frusen och packad ca: 15cm, så en liten tur kan det nog bli, har lite framvagns inställning och linjering att göra så det passar perfekt!
 

Grahn

Välkänd medlem
1 jan 2000
456
1
18
44
Norrlänska skogen
Fint bygge! Om man ändå hade orkat bygga om den ja har stående hemma, fasen ja blev som lite sugen nu när ja sett de du gör:eyebrows:
 

pwr2satsfy

Välkänd medlem
3 nov 2007
258
0
16
Halland
Visa bifogad bild 13962 började med at förlänga tunneln:
Visa bifogad bild 13967
Visa bifogad bild 13966

Höjning av styret:
Visa bifogad bild 13963

fick hem från usa ny primär och bestyckning till både primär och sekundär som här är monterat:
Visa bifogad bild 13964

Monterade dit orginal slutburg för att få ner ljudnivån en smula, hade en rumblepack på förra säsongen vilket gav ett grymt ljud men deståmer klagomål :)

Väntar nu på lite delar samt min nya bossdyna med ledljus installerat som kommer den 4:e till landvetter.
 

pwr2satsfy

Välkänd medlem
3 nov 2007
258
0
16
Halland
Boggin kommer från en phantera 01, tänte dock förlänga igen vet ej hur mycket dock!
Den gick som ett skott i vintras och körställningen förändrades radikalt med bossdynan och det förhöjda styret. Kan rekomendera en sån dyna starkt + att man får plats med lite "dryck" i dynans fack:)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Fint bygge!

Med det sagt-utan att vara en gnällk*k, så hoppas jag att '' drycken'''inte innehåller ''frostskyddsvätska''.
Skoterhobbyn har tillräckligt med begränsningar idag, och fyllestyrningar tillför inte så mycket positivt...