Problem med 800 e-tec (freeride/Summit)

K

kenth

Sv: 800 e-tec (freeride)

Har kört 120 mil på min Backcountry X nu och remmen ser fin ut och den går som en klocka!
 
4

426H

Sv: 800 e-tec (freeride)

Eftersom att ni efterlyser bilder på free rajd så kan jag väl kasta upp 2 st.....
Eftersom det är så många pro rmk åkare som postar i tråden, så kan ni väl få en bild på vad ni har att vänta på er maskin också. ;)
 
D

Draken

Sv: 800 e-tec (freeride)

Alla möjliga och omöjliga fel kan hända på alla maskiner,men det är en stor skillnad...

Både felet på bilden och andra ev fel går på garantin för polarisägarna medan dom som kör brp får höra att det inte finns något problem och får stå för remmar och ev modifieringar själv.
 

XTX Turbo

Välkänd medlem
22 okt 2009
274
2
16
Sv: 800 e-tec (freeride)

Innan e-tec 800 kom hade jag som riktig yamaha *** ski-doo som nr 2....Men nu verkar det bli Artic......För som alla vet är ju hållbarheten på Polaris 800 att ingen tar sig över 200 mil..Vilket betyder tråkigt nog Artic har efter Yamaha bäst driftsäkerhet....
 

Mucklan

Aktiv medlem
25 dec 2009
68
1
6
Sv: 800 e-tec (freeride)

Glöm förfan inte att utrusta din skidoo om du ska åka mer än 10mil
:heh: borde vara standardutrustning det där, mitt remsnitt är skrämmade dåligt första remmen ca 5 mil och andra 10 mil, blir intressant att se om åf hittar på ngn ok lösning.
 

DraupneR

Välkänd medlem
22 nov 2007
462
0
16
Kiruna
Sv: 800 e-tec (freeride)

Alltså ni kan ju inte köra, har 70 mil på min å kollade just remmen och den är fan som ny, LoL Pwnd
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Sv: 800 e-tec (freeride)

Min teori är såhär, å de har jag nog skrivit förut i denna tråd också.

Om man ligger och pumpar puder längre stunder så blir variatorerna så varma att remmen börjar slira och då går remmarna sönder.
Dom som kör led/kortare sträcker i puder med pauser håller remmarna för, då hinner variatorerna svalna under tiden man vilar.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
Sv: 800 e-tec (freeride)

mest troligt du om din rem har gått 70 mil.lär vara rekord.
du har väll även en snittförbrukning på 2 liter milen haha;)
 

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Sv: 800 e-tec (freeride)

Att inte ni alla 800e-tec ägare har brunnit av för länge sen.
Gnäll ut utav helvete hos eran åf för det här är ju en parodi.
Tyckte jag hade ett jobbigt remkonto ifjol.
2 remmar på 250 mil.
Mestadels ospårat med tejpad gas och mina variatorer går inte att ta på pga värme.
Hahahaha jag lider med er....