Tips på skoterkängor

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
köpte ett par hmk team boa idag och efter lite test så verkar dom bra.
återkommer när man kört i dom en hel dag.
Köpte mina HMK kängor förra året, och jag kan säga som så att jag kommer nog aldrig köpa ett annat märke efteråt. Varma och stabila, och aplätta att hoppa i och ur. 5 överkörda skidåkare av 5 möjliga!
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Köpte mina HMK kängor förra året, och jag kan säga som så att jag kommer nog aldrig köpa ett annat märke efteråt. Varma och stabila, och aplätta att hoppa i och ur. 5 överkörda skidåkare av 5 möjliga!
Kan bara hålla med ang HMK, aldrig varit så nöjd med ett par skoterkängor tidigare! Har haft mina i säkert 3 säsonger, och har aldrig frysit i dom (inte ens då vi vadade i över en sjö med flövatten över skaften pga en hmmm.. skuren arctic =)) först nu har dom börjat bli lite mjuka i fotleden, inte mycket dock. Men blir nya HMK för mig nu framöver igen.
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Köpte du dem i butik? Isf var?
köpte dom hos skoterbutiken i djurmo dom hade rätt många både boa och med snörning.
Har andvänt dom lite mera nu och det verkar skitbra men får se längre fram då jag har kört mera men som sagt verkar mycket lovande............

boa är lite dyrare men tror det är värt det
 

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
Köpte ToBe Busted kängorna från Stenmarks och fick paketet idag.
Men då jag skulle dra på mig den ena kängan så gick ena plastöglan sönder.:mad2:

Tycker inte att snörningen kändes sådär väldigt stryktåligt som annonsen ger sken utav, redan innan jag drog på mig dom. Men jag kanske bara fick ett måndags-ex och dom håller ihop riktigt bra i vanliga fall? Tycker iallafall att det känns lite tveksamt i längden med all plast.

Någon fler som haft problem med dessa eller har synpunkter?
 

Attachments

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Provade ett par Tobe kängor i butik och det hände samma sak!

Har sagt det i en annan tråd; Man får inte vad man betalar för med "coola" märken. Snowboard märken då framför allt.

Har ett lysande exempel när jag och 6 andra kliver in i jaktstugan, tror jag den heter eller var det våffelstugan i Vemdalen? Ja ja, hur som helst, det snöade och alla hade snö på kläderna och efter 10-15 min var alla coola märkes brallor blöta av smält snö. Mina 3-lagers gore-tex med softshell stretch byxor var som ett par torra mjukisbyxor. Man kan lita på riktiga funktionskläder. Märket på byxorna? Svenska Haglöfs! Modell? Couloir. Dyra? Javisst. Värda sitt pris? Oja!, är som nya efter en säsong a´la 340 mil blandad körning.
 

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Ursäkta att jag drar upp denna tråd lite men, någon som har kört med Tobe Busted kängorna, hur verkar dom ??
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Ursäkta att jag drar upp denna tråd lite men, någon som har kört med Tobe Busted kängorna, hur verkar dom ??
Tycker dom känns riktigt bra, dock bara hunnit med en dags körning med dom. Men dom känns varma och man blir inte blöt/fuktig om fötterna.

Om du köper tänk på att ta en storlek större än du har vanligtvis :)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Busted är otroligt sköna och varma, man blir som sagt inte blöt alls i dom :) Har kört med mina 10-15 gånger nu i pudersnö och dom håller helt klart måttet.
 
R

räsern

QLace är ett mycket stryktåligt snörningssystem som manövreras enkelt med en hand. Det unika löphjulssystemet ger en perfekt passform.
haha..
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Någon mer än mig som har stora problem med hållbarheten på sina tobe busted skor?
Skorna är grymt sköna men "skinnet" har spruckigt på flera ställen så nu har man flera stora hål i skorna.
Blir nog att reklamera dom, skor som kostar 2500kr och avsed för skoterkörning ska inte hålla så här dåligt tycker jag.
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
köp nu ett par klim adrenaline så du blir nöjd..Tobe är ju inte kända för sin kvalite direkt. Beställ från komplett fritid i norge 2000 inkl frakt.
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
köpte dom hos skoterbutiken i djurmo dom hade rätt många både boa och med snörning.
Har andvänt dom lite mera nu och det verkar skitbra men får se längre fram då jag har kört mera men som sagt verkar mycket lovande............

boa är lite dyrare men tror det är värt det
Återkommer nu efter att jag kört lite och måste säga att jag är supernöjd med mina HMK TEAM BOA
verkligen kanon skor.
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Köpte ett par HMK team focus boa för ett tag sedan,och kan verkligen rekomendera dom..Priset är skyhögt tycker ja men ja tror det är ett par skor som man kommer att vara nöjd med i många år.
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Ni som kör Klim Adrenaline GTX, hur är dom i storleken?
Jag brukar köra 44 i kängor/stövlar och 43 i skor, tror ni 44 funkar bra för mig?

Mätte min fot exakt nu och den är 265mm (fot mot vägg.. liten låda bakom... mät från vägg till låda)

Någon med Klimdojjor får gärna mäta eran fossing!
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Jag har vanligtvis 44,5-45 tog efter provning en 46a då 45an satt lite för bra, med tanke på att man oftast kör med dubbla strumpor.