Mattbyte

ingesnö

Välkänd medlem
11 aug 2006
312
0
16
Västerås
hej!
Har en polaris indy sport GT som jag ska byta matta på,allt gick bra i början ,boggien borta men sedan nfår jag ej bort inre kåpan på växelhuset,finns det något annat sätt att få bort drivhjulet
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
du måste få ut drivaxel å hela kittet..drivhjulen sitter fast som sajtan på axeln så dom lär du inte rubba... lossa bara lagerbanorna på vänster sida.samt drev osv i kedjehus.sen ska de bara vara å köra ut den..olika.vissa maskiner vill ha den åt vänster.andra mot höger.men de ser du ganska snabbt vilket håll de blir..sen äre bara å trixa ut den
 

ingesnö

Välkänd medlem
11 aug 2006
312
0
16
Västerås
Så jag kan ta bort delen som håller drivaxeln på vänster sida där hastighetsgivaren sitter ?
Måste hela kedjehuskåpan bort?
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
kedjehuskåpan ska du inte behöva ta bort.

Öppna kedjehuset, lossa lilla drevet och kedjan ev något lager innanför.
på variatorsidan, ta bort sekundären, sedan under ska drivaxeln sitta fast, borde vara lätt att se, lossa där sedan ska axeln vara lös och gå att rucka ut på nå vis
 

ingesnö

Välkänd medlem
11 aug 2006
312
0
16
Västerås
jo det sitter en kil men den släpper inte,brukar man inte kunna skruva in en annan bult som trycker ut sekundären?
 

ingesnö

Välkänd medlem
11 aug 2006
312
0
16
Västerås
Nya mattan på plats,fick flytta bulthålen c:a 3 cm bakåt för att få på 365 mattan,boggien verkar trött,eller är inte fjädringen högre på den bakre boggiefjädern,typ max 10cm,finns det någe trix för att höja fjädringen på boggien?