Stora Bluffannonstråden

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Trodde det var Bengan som börjat med ett till märke
Bingo!
Söker man på vem som äger domännamnet ski-doopiraten.se
så kommer följande upp...
Kontakt-ID One1401-50599871
Namn Bengt-Olov Westerlund
Företag aaa engineering
Organisationsnummer [SE]969645-7911
E-postadress info@bengansmotor.se
Adressrad 1 Opevägen 235
Adressrad 2 -
Adressrad 3 -
Postnummer 83192
Ort Östersund
Land SE
Telefon +46.703121354
Fax -
Skapad 2014-05-29
Senast ändrad -
Registrar One.com
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Är det någon som någongång har köpt skotrar utav bengan som han importerat? Tycker han har annonser varenda sommar
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Jag skulle iaf ställa mig oershört skeptiskt till dessa '2 års garanti'. Grå importerar han står han som ÅF helt utan uppbackning av svenska BRP och kommer alltså behöva stå för garantin helt själv, och som den snåla och suspekta person han verkar va känns det högst osannolikt att han kommer göra det. Misstänker jag iaf om han inte har någon överenskommelse med någon på andra sidan pölen, men priset är ju vettigt oavsett sålänge maskinen verkligen blir reggad i Sverige.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Känns ju väldigt seriöst när han lägger in en bild på en tatuering i blocketannonsen. Om det dessutom är Bengan så lär han ju ha hittat den bilden på nätet...
 

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Är Bengan något att lita på eller? Behöver lite delar men vill inte vänta in på säsongen innan dom anländer. Någon som köpt importerade delar av han?
 
Reactions: trixa

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Oj oj! Är han i farten igen? Jag skulle inte köpa en skruv av den snubben!
Det är ju bara att söka så finner man hur många inlägg som helst i trådar som handlar om Bengan och hans tvivelaktiga hantering av kunder.

Och precis som Bamsegrill skriver, så måste han ju vid egen import stå för garantierna själv. Så den som köpt ny BRP maskin av honom måste åka till honom i Östersund för att få skotern fixad. De auktoriserade handlarna får inte ut en krona för garantijobb av BRP Scandinavia när skotern inte finns i deras rullor.

Men det är ju en liten knäpp på näsan för BRP Scandinavia för deras horribla prisbilder på skotrar och reservdelar.

Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk
 

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Varning för denna Adrian Johansson, köpte en xrs 800 av honom för cirka en månad sedan som motorn skulle vara nyrenoverad på med nya kolvar och fettade vevlager. Inget av det var gjort och veven var krokig så det kostade 13000:- extra att få igång den med nya kolvar och utbytesvev. Han spelade oskyldig till en början men gav sedan med sig och lovade mig att betala halva kostnaden, inga pengar har dykt upp och har haft allmänt jävla strul med den pojken om att "pengar är påväg" "kan vi ta det på avbetalning" "ska sälja en bil först bara" osv.

Han bor förövrigt i Solberg som ligger cirka 8mil ovanför övik.

http://m.blocket.se/vasternorrland/Lynx_rave_800_watercross_ev_byte_bil_55168411.htm?ca=11&w=3
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Jag bor ca 6 mil ovanför Övik , finns inget Solberg här
Du vet att man måste inte följa kustlinjen för att komma uppåt? ;-)

För å va seriösare så har jag hört om denna kille tidigare också. Verkar vara ett äkta drägg som mest bara sysslar med bedrägerier och andra kriminella aktiviteter.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
kastar in en varning om denna adrian jag med, ingen jag skulle våga göra affärer med.

men konstigt om han inte har pengar, för det verkar vara det enda han har för mycket av. Han annonserar om skotrar och bilar mest hela tiden tycker jag.
 

Henrik.E

Välkänd medlem
5 dec 2006
234
0
16
Dalarna
Den där Adrian Johansson skulle köpa några skoterdelar av mig i vintras.
Skickade med bussgods och mot efterkrav men han hämtade aldrig ut paketet.

Jag ringde till han och påminde han om att hämta ut det flera gånger men varje gång var det nya ursäkter.
Han hade glömt, han var bortrest, bilen var trasig, eller nåt annat kom emellan.
Efter att paketet legat 1 månad på bussgods så sa han att han ville ha paketet skickat mot faktura
istället för mot efterkrav : )

Det slutade med att det inte blev nån affär med den där Adrian !
Han lovade att betala för fraktkostnader jag haft men det har ju så klart inte hänt än.
 

Tokfrans

Ny medlem
18 aug 2014
2
0
1
Vil man ha besvär, bekymmer och bli blåst så ska man ha med Bengan och alla hans skojjarfirmor att göra.

Det mesta i hans annonser är hittepå och inbillning. Han fotar olika prylar han får syn på och låtsas att han äger grejjerna och att han är seriös försäljare.

Hans skoter import går till så att han köper en skoter på en skoterfirma i USA och flottar hem den. All service och alla garantier står egentligen ÅF i USA för.

Det är många år sedan han bojkottades totalt av KGK, dvs Arctics ÅF i Sverige, både som ÅF och serviceverkstad.

Vill man veta mer så kolla med kronofogden, skatteverket och tingsrätten. De har läsning om Bengan och hans handel och vandel så det räcker några veckor.