Stora Bluffannonstråden

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Skrev att jag ville ha 17000kr pågrund av skicket, och fick tillbaks detta:

"Thanks for your response. 17000kr is a nice and acceptable price. I will be adding the 3.9% PayPal surcharge to the total amount i will be paying you. So i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a PayPal account.

If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a PayPal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for the merchandise to be Picked Up by the Shipping Company.

Have a nice day."

Känns ju somsagt lite lurt :/

//Ozzy
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Skrev att jag ville ha 17000kr pågrund av skicket, och fick tillbaks detta:

"Thanks for your response. 17000kr is a nice and acceptable price. I will be adding the 3.9% PayPal surcharge to the total amount i will be paying you. So i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a PayPal account.

If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a PayPal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for the merchandise to be Picked Up by the Shipping Company.

Have a nice day."

Känns ju somsagt lite lurt :/

//Ozzy
Det är en scam... Be honom betala på annat sätt så ska du se att han inte blir lika samarbetsvillig. Du kommer få ett falskt inbetalningskvitto per mail av honom om du går vidare.
 

xp600

Välkänd medlem
28 feb 2010
434
1
16
Öjebyn
Widetrak: Hemsidan såg ju inte ut som någon man vill köpa något från samt hittar då ingen adress eller telefon nummer och då brukar det vara en falsk/ oseriös hemsida..
 
4

426H

Har en bekant som funderar på att köpa snöslunga här, ser lite för bra ut eller? http://www.se.autothek.com/ Vore fint med lite snabb återkoppling.
Haha. Det där är ju garanterat ingen scam. Däremot en riktig nooob på affärsverksamhet. Enda risken din bekant tar är att dom går i kk innan han hinner få sina grejor. Om du handlar därifrån så kräv att åtminstone få "generell rabatt för myndigheter 5%" :nono: :stupid:
 

Psyknallen

Välkänd medlem
8 sept 2010
102
0
6
Gävle
Ser ju onekligen skumt ut. Telefonnumret går till en Ilse Janke van Roozendaal
i Ljusdal och inte till någon "Patrick". Och det låter ju som att det är flera han säljer, alla utan motor eller el.
 

Gubben

Välkänd medlem
4 dec 2007
154
0
6
Ser ju onekligen skumt ut. Telefonnumret går till en Ilse Janke van Roozendaal
i Ljusdal och inte till någon "Patrick". Och det låter ju som att det är flera han säljer, alla utan motor eller el.
tror det är de två hollänadare som flyttat hit nått år sen och mest säljer importerade traktorer.
dom bor där uppåt tallåsen/hedsta.
såg de hade en grävare till salu på samma mob nummer.. men kan ha fel ..
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Har ju sålts nytros utan motor tidigare. Dock var det massa strul med anmälningar och beslag mm men det visade sig tillslut att maskinerna var helt gröna.
I just detta fall vet man ju inte. Men trevligt pris är det ju! Tänkt om det hade kommit ut iqr eller arctic sx eller någon brp racer för dom slantarna, nytt och utan motor. Då hade man säkert köpt både 2 och 3 maskiner.. :)
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Hittade denna annons på blocket


Uploaded with ImageShack.us





Såklart för billigt för att vara sant och inget tele nr.

Provade maila och fick detta till svar

Hej,
Annonsen är korrekt och fortfarande tillgänglig. Jag är en privat säljare. Priset för denna snöskotrar är 59.999 kronor. Det är i utmärkt skick, inga olyckor, inga repor, inte är under leasing eller skulder banken och handlingar är helt rätt. Den snöskotrar har 1540 KM. Jag behöll den i garaget, på grund av omfattande arbete engagemang. Mekaniskt den snöskotrar är i mycket gott skick, är nytt. Jag säger er uppriktigt att i denna stund vet jag inte ett problem att detta snöskotrar kan ha och jag ger er mitt ord på att jag aldrig tvingat den. Priset är knappt värde eftersom jag har nyligen flyttat till Storbritannien där jag bor nu och snöskotrar är här hos mig. Du kan inte hitta någon annan liknande snöskotrar i Internet med denna kvalitet och vid denna price.If i snöskotrar fortfarande ränta du skicka mig ett mail så jag kan ge mer information och hur processen för att köpa / export fungerar så enkelt som möjligt.
Tack



Nog måste dom väl komma på nått bättre sätt att försöka blåsa folk

Texten är så uppenbart översatt till Svenska och vem i h-vete skulle vara bosatt i Sverige sen flytta till England och ta med sig skotern och sen försöka sälja tillbaka den till Sverige.....haha...
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Roligast är ju att han heter Anders och skriver på sådär fin svenska=) Jag är själv från England och vet att Anders INTE är ett namn som Engelsmän nyttjar.
 

leijon_

Välkänd medlem
2 jan 2007
270
0
16
32
Östersund
Fick detta mail på min annons av en Indy 500:

Hello,
Am okay with the price,(11,000.00 SEK = 1,317.91 EUR )how i
wish to come and view it but am currently out of state....I'm
presently in Haiti as a UN special envoy to the trouble region phone
calls making and visiting of website are restricted but i squeezed out
time to check this advert and send you an email regarding it......I
would want you to know that i will be paying via PayPal...due to the
distance as i i'm in Haiti presently on Humanitarian assistance..It
only PayPal i can made your payment because PayPal secure fast and
reliable so it easy to register at PayPal i will like you to go
through there website www.paypal.com for registration it only 5 mins
will take you ,I want you to provide me with the following information
for me to proceed with the Payment...
Your PayPal e-Mail Address :
full name:
tel no :
I would like you to know that after i make the payment i would tell my
pick up agent
Private Courier Service to come and pick up the item at your address
after payments has been sorted.


Have a nice day

Avsändare var en Martin Akrasho....
 

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
Fick detta mail på min annons av en Indy 500:

...
Han är en stor bluff!
Jag fick exakt samma svar på en annons på en lastbil jag har ute på blocket.
Han erbjöd sig senare att föra över pengarna till mitt konto, men så fort jag sa att det var ok men först ville veta vem jag skulle skriva överbilen på när allt var klart försvan han.