Stora Bluffannonstråden

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Nu är det någon som är igång igen.

http://www.blocket.se/vasterbotten/Yamaha_nytro_mtx_turbo__MASTE_BORT_SNABBT_39292556.htm?ca=4&w=3

Har sett 3 annonser med samma text och helt sjuka priser idag, på en IQ SE/XP-08. Men de andra två är borttagna. Säkert någon som vill jävlas med tjejen nummret står på, har för mig att det var samma nummer på de andra annonserna också.
"Tjejen" som har numret i annonsen är troligtvis hans mamma då hon är i 40 års åldern. Så det är nog killen i annonsen som använder det och några polare vill jävlas med honom.

Bilden är hämtad från http://www.ntcfritid.se/turbo_tuning_projektskotrar.html
 

olssson

Välkänd medlem
6 jan 2008
218
0
16
Sundsvall
Har mailat blocket ang Nytron när jag såg den, Dom skulle kolla på det och ta bort den.

Länkade även orginal skotern som även den är till salu för 18tkr.
 

bjurre

Välkänd medlem
16 okt 2011
184
0
6
sundsvall
Jag blev kontaktad av en kille som uppgav att han var ifrån vänersborg och hade en F7 motor till salu. Han lät väldigt seriös och pratade på om motorn osv. Men när man sökte på hans namn på internet så fanns ingen adress, ingen var registrerad på telefonnumret och han kunde inte skicka bild på motorn för han hade inte tillgång till någon kamera. Så där började man ana att allt inte stod rätt till. Han ville ha hälften betalt i förskott och hälften när jag fått motorn. På så vis kunde jag kolla att allt var shysst med motorn jag köpt menade han. Men jag kände på mig att det inte stod rätt till så jag betalade inte, det slutade med att han ringde och sa att han stog på bussgods och skulle lämna in motorn och att jag skulle betala så fort jag kunde. Men det var ju inte så svårt att ta reda på om han hade lämnat in motorn eller ej. Och någon motor kom inte så att säga. Men folk är jävligt fräcka alltså.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
http://www.blocket.se/stockholm/Snoskoter_som_ny_44176050.htm?ca=1_3&w=3

"Nypris var 109 000:-", skulle vilja göra affär med den handlare som säljer nya Freerides för det priset. "Allt är i sin ordning" sänder ju också signaler att det inte är det samt att bilden är tagen från en annons inlagd 12H tidigare......
Ja behöver han ha pengar till huset hade väl 70-80k vare vettigare än å sätta så sjukt lågt pris som 55k.
Nästan så polisen skulle åkt å kollat på den där. Mkt skumt. Jag är personligen alltid skeptisk till folk som säljer skotrar i län som ej är skoterområden. =)
 

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
La ut skotern på blocket för nån dag sen och har fått två mail av en ganska tydlig lurendrejare: adrianagnes01@gmail.com

i första mailet skrev han så här: Hallå

jag kommer att vilja veta om du fortfarande har den här bilen till
salu?

Jag har ingen bil till salu svarade jag bara.

Och i nästa från samma avsändare: Jag är en hederlig man och du kommer att få dina pengar kontant i
handen innan detta tas upp. Men det är enkelt och gratis att öppna ett
PayPal-konto. Bara att gå till det webbplats www.PayPal.com och anmäl
dig ett personligt konto
där. PayPal är världens ledande betalning master som skyddar både
köpare / säljare interest.You är på en säker transaktion med PayPal.
Framför allt är det som omedelbar kontant. Så snart du öppnar ett
konto, få tillbaka till mig med namn och e-post som du länkade till
ditt PayPal-konto och jag kommer att ha dina pengar skickas asap. Och
på grund av arten av mitt jobb och har som en PayPal-kund för de
senaste 18 månaderna med utan kostnad tillbaka, känner jag mer
bekväm skicka mina pengar via PayPal grund av att det olika
säkerhetsåtgärder på säker och skyddad transaktion mellan både köpare
/ säljare. Låt mig veta ditt beslut.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs

Dennis suomi

Medlem
15 dec 2012
30
0
1
Finland
blev lurad på blocket av nån som hetter Alex Fager,påstod sej ha en nerskrotad zr580 efi som han sålde i delar köpte förgasaren i april men har inte fått nån del svarar ej heller på mina mejl mera
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
blev lurad på blocket av nån som hetter Alex Fager,påstod sej ha en nerskrotad zr580 efi som han sålde i delar köpte förgasaren i april men har inte fått nån del svarar ej heller på mina mejl mera
Det kan hända att han inte hittat förgasarna ännu då det är en efi. :)
Skämt åsido. Betalade du i förskott ? Efterkrav är att föredra samt att man öppnar paketet på utlämningsstället.