Stora Bluffannonstråden

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Jag "köpte" en dator från blocket för några år sen. Värstinglaptop på 26tusen nånting. Ville träffas och byta på plats och det skulle gå bra.

Träffades i stockholm då vi bägge bodde där då och killen hade "glömt" datorn hemma men lovade att han skulle skicka den på posten till mig om han fick pengarna då vi sågs.

(var ju ung tonåring och hade inte gjort så mycket affärer så visste inga bra lösningar på problemet)

Jag hoppade över att köpa datorn och sa att jag gärna köper den men efter att den är genomgången så alla interna bitar är på plats.

Två dagar senare så hade en klasskompis gått på samma nitlott men betalat. Trotts att jag polisanmälde händelsen innan. Han fick aldrig tillbaka sina pengar eftersom det inte var några konton involverade och mail och telefonnummer inte var bra nog att själv hitta honom på. Om polisen hittade honom eller inte var oklart, trotts samtal till polisen med just den frågan.
 

fippen

Välkänd medlem
29 aug 2011
310
0
16
finland
har en som vill att jag ska skicka crossen till österrike, nån daniela haberler.. samma tjat om paypal! går det inte att spåra upp dessa lögnare?