Stora Bluffannonstråden

Acatar

Medlem
12 apr 2013
28
0
1
Dalarna
Vill tipsa er som hittar nåt intressant att istället för att länka till blocket, ta en skärmdump och lägg upp. bluffannonser försvinner för fort...
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Denna annons (exakt samma) har lagts in 4 ggr nu senaste månaden, jag har testat att mejla utan att få svar.
Varför betalar man för en annons om och om igen om man inte ens svarar på mejl?

Eller är det så att h*n ser på mitt IP-nummer att jag bor i närheten, och annonsören endast vill ha spekulanter som bor långt ifrån, kanske för att komma överens om att skicka mattan efter att förskottsbetalning skickats??

http://www.blocket.se/vasternorrland/Back_country_matta_49143194.htm?ca=4&w=3
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Vore intressant om någon som bor en bra bit bort från ö-vik vill mejla annonsören och se vilken taktik h*n använder. Jag misstänker starkt att det kommer krävas förskott för att skicka mattan.
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Eller, kan det vara så att säljaren har valt till blockets tjänst att automatiskt lyfta annonsen en gång per vecka?
Kanske såldes mattan snabbt, men säljaren har glömt lösenordet för att ta bort annonsen?
 

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
714
79
28
Norderåsen
Jag köpte en boggie som skulle ha gått 20 mil av Ådalens Bildemontering. När den väl dök upp så var det uppenbart att den hade gått betydligt mer än så då slidsen var helt slut, det var andra skador på den och det saknades delar. De erkände att den hade gått mer än 20 mil men hur mycket vet jag ej, vi kom iallafall överens och jag är nöjd så.

Men de har fortfarande andra delar från samma skoter ute med mätarställningen 20 mil och tänkte att jag kan iallafall dra mitt strå till stacken och varna för det.

http://www.bildelsbasen.se/?index=default&link=item&company_id=145&article_id=public_vehicle_parts&vpost_id=8419912
 

Erikxson

Välkänd medlem
16 jan 2012
346
0
16
Uppland/Hälsingland
Har sett exakt samma annons tidigare i höst också. Har dom inte fått den såld för 90.000 som den låg ute för på blocket så måste det vara skit eller bluff. Sätter mina kort på bluff.

Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
 

arcticjocke

Välkänd medlem
4 jan 2009
282
0
16
Granö
www.madcap.tk

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland