Stora Bluffannonstråden

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Är väll knappast sämre än biltema hjälmarna som många åker runt med.
Hjälmen på Blocket är väl säkrare än de mössor som många skoteråkare åker omkring i.
Men jag skulle absolut inte lita på den där kinahjälmens ECE-märkning = säkerhet. Kineserna är jäkligt duktiga på att göra trovärdiga klistermärken och drar sig inte för att använda dom trots att dom inte är testade.

Biltemahjälm kan man däremot lita på, då företaget ansvarar för att testen verkligen är utförda och uppfyller dom. -Och BT's hjälmar är faktiskt inte "kattskit". Kom ihåg testet för något år sedan när BT's (och Liedl's) 500 kr hjälmar klarade testen hos SP medan Nolan hjälmen för 3500 kr underkändes. Likadant var det ju med ryggskydd där BT's eller Liedl's sopade mattan med Dainese i ett test som mgn hojtidning beställt. Dyrt är inte alltid bäst.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Hjälmen är väl den mest "huvudlösa" prylen av alla att spara in på!!

Tänk på att när det väl går åt helvete är hjälmens vikt och passform betydligt viktigare än mängden monsterklistermärken!!
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Hjälmen är väl den mest "huvudlösa" prylen av alla att spara in på!!

Tänk på att när det väl går åt helvete är hjälmens vikt och passform betydligt viktigare än mängden monsterklistermärken!!
:thumbup:

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Ja en omsättning på 49 tusen slår ju korvgubben på hörnet med råge. Men likviditet verkar han ju ha vid bokslutet, så han har kanske köpt varor för pengarna, däribland kanske 90 småskotrar. Men skumt att ta bort annonsen iaf.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Kan vi inte göra så att man tar en printscreen också och lägger upp tillsammans med länken. Det är lite mer jobb men oftast hinner annonserna försvinna innan man hunnit kolla på dom.
 
E

ejwbegysv

Hmm.. även jag har tittat in barnskoter.se var ju inga fantasipriser dom hade så vad säger att det är bluff? Har ej kontaktat dom men är sugen på en barnskoter snart...
 

Tobbe_Nytro

Välkänd medlem
6 jan 2011
108
0
6
Luleå
Av fotot att döma tycker jag det ser ut som att bilden är tagen i ett garage i USA, deras stil på saker och ting.
Men jag kan mycket väl ha fel !
 
E

ejwbegysv

Dom har väl köpt in en container med skotrar skulle jag tro från typ usa.. Ska åka upp och köpa en på plats i Umeå efter nyår..
 

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Jag tror att nån jävlas med ägaren på mobilnumret, testade att ringa för skojs skull och det gick fram fyra signaler sen upptaget, ringde igen och då kom jag till mobilsvar, han lär nog vara less att folk ringer ;)
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Angående assaulten TROR jag det är bedrägeriförsök... OBS TROR! Surrade med karln och han var alldeles för snabb att vilja ta handpenning för att ta bort annonsen och slippa fler samtal... Var samma sak för några år sedan. Håll i slantarna!