Transporter högskåp som skoter/crossbuss?

rapp

Medlem
7 jan 2009
16
0
1
Västerås
Jag håller på och letar efter en ny crossbuss till sommaren som jag även tänkte skulle användas till en blivande skoter dessutom. Jag är intresserad av en transporter högskåp som rubriken lyder. Lastlängden på T4 Transporter är 2880 mm, tex en 600 rr är 2794 mm lång och 1219 mm bred vilket betyder att den bör få plats på längden men hur är det med bredden? Mått på tex en Ski-doo 440 -06 och framåt har jag inte men om någon vet detta är det bara att skriva.

Är det någon som har en T4 transporter som han används till att frakta en skoter?
En T4 är dom äldre som är tillverkade mellan 1990-2003. Jag kollar på dom runt 99 och uppåt om det är till någon hjälp.

Är tacksam för alla relaterande svar!
 

Slayaah

Välkänd medlem
10 mar 2009
120
0
6
Vi har 2 st Transporters som arbetsbilar. Ena är en kanske 95-96a. Det är den "långa" varianten och jag har själv min Phazer i den varenda gång vi åker upp. Dock är phazern 121.5 bred, medan bilen är 122 bred mellan hjulhusen. Det vill säga, de är tight men går faktiskt bra och har inte råkat komma åt dem en enda gång. Så du bör ha 1 mm tillgodo, så du kan råka skrapa lite när du ska i men bör gå om du de varit noga med dimensionerna ;)
 

rapp

Medlem
7 jan 2009
16
0
1
Västerås
Vi har 2 st Transporters som arbetsbilar. Ena är en kanske 95-96a. Det är den "långa" varianten och jag har själv min Phazer i den varenda gång vi åker upp. Dock är phazern 121.5 bred, medan bilen är 122 bred mellan hjulhusen. Det vill säga, de är tight men går faktiskt bra och har inte råkat komma åt dem en enda gång. Så du bör ha 1 mm tillgodo, så du kan råka skrapa lite när du ska i men bör gå om du de varit noga med dimensionerna ;)
Det låter ju tight men banka lite i hjulhuset så går det fint :eyebrows: Jag funderade på en LT35/Sprinter maxi men det är så himla onödigt stort. Fördelarna med transportern mot LT35/Sprinter är rätt så många enligt mig som bor i Västerås och måste parkera efter gatan.