Orkeslös vid fullgas, rmk 600 -03

Rotaxx

Välkänd medlem
2 apr 2008
466
2
18
Har kört första riktiga pudersvängarna i helgen, och rmkn klarar inte att hålla toppvarvet, håller du fullgas (eller nästan fullgas) i pudret längre än 10 sek, så vill den på att dö och blir alldeles orkeslös, bluddrar nästan lite grann. Skotern dör dock aldrig, släpper du gasen och börjar om så orkar den ett tag igen.

Detta händer bara när det är tung belastning, på isen bränner den ut fullt direkt och går klockrent.

Har satt meshtyg i alla öppningar så den ska inte ta in snö, för snålt bestyckad? Den är original vad jag vet. Sitter ett variatorkitt om de har nått med saken att göra.

Vad kan felet vara? Tips uppskattas inför kommande fjällresa!
 

Rotaxx

Välkänd medlem
2 apr 2008
466
2
18
kommer inte in snö i luftintaget, de vet jag. Stiften har jag inte kollat, får väl göra de.
 

snowmobile5

Välkänd medlem
30 dec 2009
230
0
16
Umeå
min rev 440 går jävlart exakt likadant, hur fint som helst på leden men fan direkt jag kör ut i snön och man inte har fart eller så så börjar den hålla på och "fyrtakta"

för fet oljeblandning? körde på drygt 3%
 

Rotaxx

Välkänd medlem
2 apr 2008
466
2
18
har precis bytt rem, så den är ny, men hade samma problem på gammelremmen.

snowmobile5: har du fått till de på din? Den blandar ju själv så jag vet inte hur mkt den trycker in original
 

snowmobile5

Välkänd medlem
30 dec 2009
230
0
16
Umeå
har precis bytt rem, så den är ny, men hade samma problem på gammelremmen.

snowmobile5: har du fått till de på din? Den blandar ju själv så jag vet inte hur mkt den trycker in original
Nä asså det är som sjukt, den har bråkat till och från i lössnö tidigare, suckat och ibland släckt stift. bytte sedan stfit från ecs stiften till br9eya och körde hela dagen, sen var vi och hoppade och höll på och jag skulle givetvis prova "pipvärmar" knappen och sen släckte den ett stift.
Lånade en kompis ecs-5 stift och den gick bra igen, körde led i nån km och sedan hoppade jag över en plogkarm ned i diktet och vad händer? jo den släcker ett stift jävlart på sekunden jag landar i diket typ, nådigt irriterande.
 

ranne

Ny medlem
12 jan 2011
4
0
1
32
Skellefteå
har ni testat rengöra förgasarna hadde det problemet med summiten jag hadde förr.. tesra ta upp dom och rengöra dom ordentligt så kan det vara lösningen :bigsmile: