Boondocker 2012

Hajakz

Välkänd medlem
1 jan 2000
166
1
18
Östersund Sverige
Vad tror ni om nästa års Boondocker ? Bredare matta blir det och svartlackerat chassie. Svart chassie e ju snyggt när den e ny men sen när den börjar bli repor e de ju inte så snyggt längre. Sen blev det bättre dämpare de e ju schysst. Sen tyckte jag dekalerna blev ett steg nedåt jämfört med årets!
Hm ska man slå till eller ska man köpa en Freeride 146 eller gud förbjude en Assault ?
 

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
36
Sollefteå
Bredare matta ger väl mer bärighet, men borde även bli lite tyngre å bryta ner i sköna pudersvängar, hur stor skillnad de egentligen blir är dock svårt att säjja då jag personligen aldrig kört med bredare än 38... Sen är väl bättre dämpare bra, men dom har ju totalbommat att den dämparen som bottnar mest, den har dom lämnat kvar, nämligen främre boggidämparen! Den bottnar lite då å då för mej, resten gör de inte... Finns ju iofs lösningar på problemet, går ju å schimsa om eller stoppa in en RE/RS dämpare för ca 3500-4000:- om man nu känner för de...
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Mattan blir inte bredare dom har ändrat uppgifterna på hemsidan, 380 x 3705 x 44 blir som 11orna.
Det är väl bra för den ska ju vara lätt att bryta ner.

Hoppas dom sänker priset lite är rätt sugen på en docker eller en SWB assault.
 

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Man kan köpa till ett kit med 51a matta och anpassad variatorBestyckning, vet dock inte om det är istället för 44an.
 

JANI V

Aktiv medlem
13 dec 2010
92
0
6
Finland
var på vm tävlingen i tuuri (finland) idag och tittade på lynx när de hadde premiärvisning var och studerade boondocker lynxen oxå. såg grym ut. skidoo 137" var där oxå skulle vara perfekt för mej.... grattis till Emil Öhman och VM guldet:nod:. synd att hibberts variator rem gick av i andra hitet när han lede.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Om man snackar 800 motorer så är ju då brp maskinerna inget att hänga i granen... säkert kul när det lirar men när är det? Soppa förbrukningen är ju ointressant då man måste ha remmar för 30 000 med sig för en vecka i fjällen... eller renovera motorn efter tre säsonger... varför inte en arctic istället?
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
Om man snackar 800 motorer så är ju då brp maskinerna inget att hänga i granen... säkert kul när det lirar men när är det? Soppa förbrukningen är ju ointressant då man måste ha remmar för 30 000 med sig för en vecka i fjällen... eller renovera motorn efter tre säsonger... varför inte en arctic istället?
Nu snackade vi Boondocker 2012 och inget annat , posta nåt vettigt lr låt bli!

Tycker 2012 ser hur grym ut som helst , starka habegär! :D
 

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
36
Sollefteå
Om man snackar 800 motorer så är ju då brp maskinerna inget att hänga i granen... säkert kul när det lirar men när är det? Soppa förbrukningen är ju ointressant då man måste ha remmar för 30 000 med sig för en vecka i fjällen... eller renovera motorn efter tre säsonger... varför inte en arctic istället?
Har hittils inte hört om en enda boondocker med remproblem, så där förstår ja verkligen inte vad du menar... Passerade 100mil idag med min, å har fortfarande samma rem som satt där när ja hämta ut skotern...
Å angående 800e-tec å driftsäkerhet är de väl lite väl tidigt å avgöra? Utvecklingen går trots allt framåt(såvitt jag vet iaf), tydligen ska packboxarna numer vara limmade för att minska risken för läckage, samt att de verkar vara relativt enkelt att fylla fett utifrån, å kolvarna borde ju inte smälta pga tjuvluft eller snål bestyckning när dom har insprutning och avgastempgivare...
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Har hittils inte hört om en enda boondocker med remproblem, så där förstår ja verkligen inte vad du menar... Passerade 100mil idag med min, å har fortfarande samma rem som satt där när ja hämta ut skotern... ...

Vi har en Boondocker som sliter rem, inte som freeriden, men alldeles för mycket iaf.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Nu snackade vi Boondocker 2012 och inget annat , posta nåt vettigt lr låt bli!

Tycker 2012 ser hur grym ut som helst , starka habegär! :D
800a maskinerna är fina när dom går... kan dock inte förstå att dom går att sälja beggade utan garanti med tanke på alla problem som just 800an har haft. Sen finns det alternativ också. Men att hinka upp en massa med stålars bara för att det se häftigt ut är ju också smart.. jag vill iaf kunna köra hela säsongen utan en massa med tjafs och då är inte rotax 800a ett alternativ, tyvärr. Är ju märkligt att brp klarar sig undan dett
A så lätt...
 

danwed

Välkänd medlem
10 aug 2007
104
0
6
Norrbotten
Om jag sneglade på en boondocker skulle jag först kolla om Lynx ändrat angreppsvinkeln på mattan, den går ju betydligt kassare i pudret än sina konkurrenter, bredare matta är väl ett steg i riktningen att förbättra pudergången vad jag förstått, men räcker det?

Angående remproblem så borde BRP ta ett större ansvar då ingen av konkurrenterna har liknande problem i närheten av BRP´s problem och dessutom har några av dem lägre nypris. 800 e-tec motorn känns väl lite tidigt att dra slutsatser kring ännu, har ngn passerat 500 mil ännu... ;-)