Yamaha Nytro X-ride

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola
jag beställde min i juni.. får den okt november.. kommer köra hyffsat standard första sesongen.. sen blir det godis på den :)
 

ownedby5

Medlem
14 sept 2010
10
0
1
vet någon varför den här modellen inte finns med på yamaha´s hemsida? varken på svenska eller amerikanska :S
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
synd att x-riden har kvar samma skitmatta
märkligt att bara mtx har nya mattan som ser ut fin och är rätt styv
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
faktiskt bara mtx 162 som fick ascent mattan, MTX 153 har också kvar maverick... men lär ju komma till alla nästa år ,förutom phazern som dom vägrar fixa, slöa fan :)
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Är en mod tråd om mitt kommande X-ride bygge intressant? skotern inhandlad och prylar beställt:)
kan ju tillägga att de är mer än styra och dekalkit som ska ändras;)
 

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Självklart, snackar vi byte av fotsteg, lättare boggie eller stress fläkt alla bilder på modifikationer är välkomna
 

Marko.n

Välkänd medlem
2 jan 2006
172
0
6
Kil Sweden
Ni som älskar yamaha har en liten fråga jag har en Boondocker 800 e-tec men börjar bli sugen på 4takt och intresserad av yamaha mtx 153" Till frågan hur stor viktskillnad är det på dom hur är körbarheten i lössnö och kommer man ända upp till toppen ;)
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Ni som älskar yamaha har en liten fråga jag har en Boondocker 800 e-tec men börjar bli sugen på 4takt och intresserad av yamaha mtx 153" Till frågan hur stor viktskillnad är det på dom hur är körbarheten i lössnö och kommer man ända upp till toppen ;)
Hittar ingen vikt på nytron men gissar på att den väger 20-30 kg mer...
Dvs 240-250 kg torr...
Kanske är helt fel men...
Hursomhelst så ligger den mesta av extravikten över skidorna och det känns.
Dom nyare MTX.erna går väl bättre i snön än de äldre, de har ändrat attakckvinkel på senare år till det bättre.
Men räkna inte med att dom är lika smidig som boondockern...
Du kommer inte heller lika långt på en tank, 28L är nästan för lite för en hel dag i pudret...
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Tror det står 274kg på min (xtx), jag körde en Summit innan och kan inte säga att den kändes smidigare, snarare tvärt om.
Vart förvånad hur bra min tar sig fram i snön ändå trots bara 144" längd.
Motorn är underbar i mina ögon, driftsäker, bra bränsleekonomi, ingen remätare och möjligheten till trimning i form av turbo om man vill det.
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Nytro mtx 162" -11 vs SD freeride 155" skiller de 9kg fulltankade skotrar... Mät på vågen bägge kunderna närvarande.
Och på dom 28L kommer du minst lika långt som du kommer med din 800etec på 45L...
Folk speciellt skoter folk stirrar sig blinda på alla siffror... SD väger sin skoter torr medans yamaha väger dom kör klara... och du kommer ju inte jätte långt vätskor..