Stulen Polaris RMK Assault 800 -11 !! (Helgen den 9-11 september)

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Tjena..
Men bror har blivit bestulen på sin Polaris RMK Assault 800 -11 Orange Madness någon gång under helgen den 9-11 september 2011

Regnummer: LOB 579
Chassienummer: SM1CN8GS1BC139072

Kännetecken: Låg orange ruta, regplåt på tunnelsida



Ring 0702520136 om ni vet, hör eller ser något...

Mvh: Simon Metsävainio
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Ja Sundsvalls området... Maskinen blev stulen på gården i Norafors, Kovland. Ca 3 mil väst om Sundsvall.
 
E

eMe181

Håller ögonen öppna, så jäkla synd... finns verkligen människor som ska skjutas....
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
En polare vart av med sin IQ för nåt år sedan, den hittade vi igen.
Är ni intresserad av vem det var som stulit den så hör av er.
Ska hålla ögonen öppen jag också.
/Micke
 
Last edited:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Kan meddela att vi varken sätt eller hört något om maskinen.. Polisen la ner ärendet efter cirka en vecka, så nu är det försäkringsbolaget som tagit över fallet..
Mvh: Simon
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Polisen lade ner ärendet samma sekund som jag anmälde det när min skoter blev stulen...
Ringde nån vecka senare då jag hittade en väldigt misstänkt blocketannons, och fick frågan om jag hade tittat på sakerna som annonserades ut så jag kunde verifiera att det var från min skoter.
När jag svarade att jag inte gjort det var dom inte intresserade mer.
Tror att dom antingen ska ta dom på bar gärning, eller så ska man göra jobbet åt dom-dom har viktigare saker för sig annars...tyvärr.
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Polisen lade ner ärendet samma sekund som jag anmälde det när min skoter blev stulen...
Ringde nån vecka senare då jag hittade en väldigt misstänkt blocketannons, och fick frågan om jag hade tittat på sakerna som annonserades ut så jag kunde verifiera att det var från min skoter.
När jag svarade att jag inte gjort det var dom inte intresserade mer.
Tror att dom antingen ska ta dom på bar gärning, eller så ska man göra jobbet åt dom-dom har viktigare saker för sig annars...tyvärr.
Säg inte det! För några år sedan fick jag påhälsning av en polis samt en man från Folksam i garaget. Nån hade tipsat dom att de kunde finnas 2st stulna skotrar i garaget. Å jo de fanns 2st skotrar och utan regplåt var dom båda två för att rutorna varit bortplockade över sommaren sen den sista släpfärden.

Inte ens en ursäkt fick man när dom kollat chassienummer och insett att jag stod som ägare på båda maskinerna. Blev ju behandlad som värsta brottslingen där ett tag, fast dom kanske blev lite sura då jag vägrade ta fram papper eller reg nr. så dom fick gå den krångligare vägen.

Så de verkar finnas bolag och poliser som bryr sig ändå.

Kanske helt onödigt men tänkte jag kunde dela med mig av detta iallafall.

/Mvh Fredde
 

punktnig

Aktiv medlem
28 nov 2010
68
0
6
stöde
"fast dom kanske blev lite sura då jag vägrade ta fram papper eller reg nr. så dom fick gå den krångligare vägen. "

Hur lät det när du vägrade? =)
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Dom tyckte väl antagligen att dom fick mer vatten på kvarn, dom förklarade bara att man kan kolla upp chassienummer , motornummer osv. och att ifall de inte fanns några skulle de utredas mm. Men dom verkade rätt besviken redan efter att ha kollat upp första maskinen på plats ,vet inte om de var mot bilregistret eller hur de gick tillväga men på ca 10min var de klart.

De jag igentligen var mest irriterad på var vem fan som gått å sagt att de skulle vara stulna skotrar? (Misstänker min fd. hyresvärd som nog trodde att bara för man har mycke grejer så är de stulet)
 

Rupa

Välkänd medlem
12 nov 2007
128
1
18
Dalarna
Hade det inte vart bättre att bara visa papperen direkt? Visst, surt när någon anmäler en. Men polismannen och försäkringskillen gjorde ju bara sitt jobb, och det vill vi väl att dom ska göra? Dumt att krångla till för dom i ett sånt läge kan jag tycka :p
 
R

räsern

alltså vad gör man med en stulen skoter? Äre bara å kränga delar till utlandet eller?